عارف برای کارگران بیانیه داد؛ بیمه بیکاری را در حمایت از کارگران ایجاد می‌کنم

۱۳خردادماه،

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای ضمن تشریح تعهداتش نسبت به کارگران، تاکید کرد: کارگران را در حمایت بیمه بیکاری قرار می‌دهم.

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بیانیه‌ای تعهداتش را نسبت به کارگران اعلام کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

رفاه و رشد ما مدیون کوشش کارگران شریفی است که زندگی خود را صرف تولید و خدمت کرده اند. اما جامعه کارگران با بیم هایی روبروست. کارشناسان نگرانی‌های عمده کارگران را موارد زیر تشخیص داده‌اند:

کاهش قدرت خرید به خاطر گرانی، ترس از بیکاری و بیکار شدن، بالا بودن هزینه قسط خرید و یا اجاره مسکن، تامین زندگی در شرایط بیکاری،متناسب با این ۴ نگرانی ما “طرح تضمین معیشت” را در ۴ محور تنظیم کرده‌ایم. طرح تضمین معیشت نوید یک میلیون شغل، اجرای بیمه بیکاری، افزایش یارانه‌ها نسبت به دیگران، مسکن ماندگار را به کارگران می‌دهد.

کارگرانی که درآمد پایینی دارند باید یارانه بیشتری نسبت به دیگران دریافت کنند و نه مساوی آنان.

با اعمال اصلاحاتی در مسکن مهر، مسکن ماندگار را طراحی کرده ایم. کارگران از طریق تعاونی‌های مسکن، می‌توانند برای مسکن ماندگار اقدام کنند که در مسکن ماندگار بیشتر هزینه قیمت زمین بر عهده دولت است.

طرح یک میلیون شغل در سال نگرانی برای از دست دادن شغل را می‌کاهد. اگر کارگری به هر سببی کار خود را از دست داد دولت موظف است بیمه بیکاری بدهد.

دولت باید همه بیکاران بزرگسال را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار ‌دهد و دولت من موظف است که از طریق ایجاد ظرفیت‌های رونق اقتصادی، به تامین اشتغال برای کلیه متقاضیان اشتغال بپردازد. اما اگر سیاست‌های اقتصادی مناسبی به کار نگیرد و در نتیجه بخشی از متقاضیان اشتغال بیکار بمانند، دولت من خود را جریمه می‌کند و مجبور خواهد شد یک «جریمه نقدی» تحت عنوان «بیمه بیکاری» پرداخت کند. لذا دولت من برای پرهیز از پرداخت جریمه نقدی، انگیزه بالایی خواهد داشت که با به‌کارگیری سیاست‌های اقتصادی منطقی، به بهبود فضای کسب و کار در ایران و جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در کشور کمک کند تا شاهد اشتغال‌زایی انبوه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایرانی در ترکیه و امارات و مالزی و کشورهای غربی نباشیم.

کارگران عزیز من تعهد می دهم که:
کارگرانی که درآمد پایینی دارند، سهم بیشتری از یارانه ها داشته باشند. امکان دستیابی به مسکن را از طریق مسکن ماندگار برای کارگران فراهم کنیم. با طرح های ویژه ای که اجرا می‌کنم یک میلیون شغل ایجاد کنیم. کارگران عزیز را در حمایت بیمه بیکاری قرار دهیم.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

محمدرضا عارف


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.