عارف: سهمی برای خود قائل نیستم

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، همایش ” خردورزی سیاسی و فرزانگی اخلاقی” با هدف تجلیل از محمدرضا عارف عصر امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدرضا عارف در این مراسم  با بیان اینکه دانشگاهیان در همه صحنه‎های انقلاب و کشور نقش اصلی را ایفا کردند، اظهارداشت: با فعال شدن دانشگاه‌ها و تغییر جهت دانشجویان زمینه برای بوجود آمدن حماسه سیاسی مهیا شد.

وی با بیان اینکه من هیچ سهمی جز حق یک شهروند در خلق حماسه برای خودم قائل نیستم، افزود: حماسه بزرگی خلق شد و خالق این حماسه مردم بودند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بسیاری از تهدیدها و مشکلات کشور با خلق این حماسه رفع شد و مصونیت پیدا کردیم، تصریح کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، حفظ و افزایش این سرمایه است.

عارف با اشاره به چرایی عدم حضور ۲۰ درصدی مردم در انتخابات تصریح کرد: اگرچه مشارکت ۷۰ درصدی یک مشارکت اکثریتی بود، اما باید دانشگاهیان تلاش کنند ۲۰ درصدی را که در این انتخابات شرکت نکردند، برای شرکت در دوره بعد متقاعد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حفظ سرمایه اجتماعی یک ضرورت است، گفت: حفظ این سرمایه برعهده دانشگاهیان است و باید از تجربیات قبل درس بگیریم و این سرمایه به دست آمده را حفظ کرده و افزایش دهیم.

وی افزود: باید بر اساس واقعیات یک روندی را آغاز کنیم که مردم اطمینان کنند که دولت می‌تواند به مطالبات آنان پاسخگو با شد.

استاد دانشگاه شریف با اشاره به نقش نهادها در همیاری دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم اظهارداشت: در کنار دولت نهادهای مدنی باید جایگاه مهم خود را بار دیگر قدر بدانند و برای پاسخگویی به مطالبات مردم تلاش کنند.

عارف با اشاره به حماسه ۲۴ خرداد افزود: بعد از حماسه ۲۴ خرداد نباید توقعات و انتظارات مردم به یأس تبدیل شود در هشت سال قبل در فضای دانشگاهی، فضایی بسته حاکم بود که این فضای بسته حاصل یک تفکر خودساخته و یکسونگر بود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تشکل‌های صنفی دانشجویی که نقش فعال در عرصه سیاسی دارند، باید فعال شوند.

معاون اول اصلاحات خاطرنشان کرد: مطالبات دانشگاهیان طی ۱۰ روز قبل خوشبختانه مطرح شده و در یک کلمه برگرداندن فضای دانشگاه به اعتبار و منزلت خود از خواسته‌های اصلی دانشگاهیان است، دانشگاه باید به دانشگاهیان برگردد و همه اساتید که کنار گذاشته شده‌اند، باید دوباره وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.