عامل آسم کودکان

محققان سوئیسی اعلام کردند که سیگار کشیدن در دوران بارداری خطر ابتلا به آسم و خس خس سینه را در کودکانی که در سنین قبل از مدرسه قرار دارند افزایش می‌دهد، حتی اگر این کودکان پس از تولد در معرض دود سیگار نبوده باشند.

به گزارش بی باک به نقل از فارس ؛ دکتر آسا نیومن، عضو انستیتو پزشکی محیطی در انستیتو کار ولینسکا در استکهلم در یک گزارش خبری گفت: ما در تحقیقات خود ۸ گروه را با بیش از ۲۱ هزار کودک از جمله ۷۳۵ کودک که تنها در دوران بارداری مادر با دود سیگار در تماس بودند، مورد بررسی قرار دادیم.نیومن گفت: این کودکان بیشتر در سنین قبل از مدرسه در معرض ابتلا به اسم و خس خس سینه هستند. علاوه بر این احتمال ابتلا به این نوع مشکلات تنفسی در صورتی که مادر ۳ ماهه اول بارداری از سیگار استفاده می کرده است، بیشتر بود.

این تحقیقات بر پایه سوالاتی انجام شد که والدین در پرسشنامه هایی به آنها پاسخ داده بودند.سیگار کشیدن مادر در ۳ ماهه سوم بارداری یا یک سال اول پس از تولد کودک خطر ابتلا به این مشکلات را افزایش نمی‌داد.این تحقیقات یک رابطه علت و معلولی را اثبات نمی‌کنند زیرا اطلاعات آنها بر پایه پاسخهای والدین به سوالات پرسشنامه‌ها بوده است نه بررسی‌های بالینی از کودکانی که مادرنشان در طول دوران بارداری سیگار می‌کشیدند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.