عامل اصلی “آلاینده هوای اهواز” هنوز مشخص نشده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از واژه «باران اسیدی» در اهواز از اتفاق ۶۰ سال پیش در انگلیس الگوبرداری شده است،هنوز عامل اصلی آلاینده کشف نشده است اما هر کس از ظن خود این اتفاق را به صورت غیر علمی تفسیر می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به فارس گفت: آنچه در مورد اتفاق تنگی نفس و افزایش مراجعات مردم به مراکز درمانی بعد از بارش باران در اهواز طی روزهای قبل می‌دانیم همان است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده‌اند و در رسانه‌ها نیز انتشار یافته است.

وزیر بهداشت افزود: هنوز عامل و آلاینده اصلی که سبب این پدیده شده است، مشخص نشده است اما ظاهراً ساکن بودن هوا و آلاینده های موجود در فضا و ترکیب شدن آن با باران این مشکل را ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: به نظر می‌رسد، الهام گرفتن از اتفاقی که ۶۰ سال پیش در انگلیس مشابه این اتفاق رخ داد سبب شد که این پدیده به باران اسیدی معروف شود ولی این عناوین چیزهایی نیست که به راحتی بتوانیم از نظر علمی آن را ثابت کنیم و سریع دربارهٔ آن نتیجه گیری کنیم.

دکتر هاشمی گفت:‌ مسئولان سازمان محیط زیست، دارند روی این مسئله مطالعه می کنند، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز علاوه بر درمان بیماران و مراجعه کنندگان در زمینه تشخیص سبب و عامل این پدیده با سازمان محیط زیست همکاری دارند اما هنوز سبب آن مشخص نشده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت علاوه بر درمان آسیب دیدگان در تشخیص عوامل این پدیده نیز فعال است ولی واقعیت این است که تشخیص سبب این پدیده کاری طولانی و زمان بر است؛ در حالی که درمان بیماری یک کار علامتی است و اشخاصی بعد از مراجعه به صورت سرپایی درمان می‌شوند یا ممکن است بستری و بعد از چند روز مرخص شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.