عامل اصلی ناآرامیهای امروز در قاهره

نماینده پیشین حزب آزادی و عدالت در مجلس مصر با اشاره به این که تبرئه عاملان کشتار انقلابیون اعتماد مردم را سلب کرده است، تنها راه بازگرداندن اعتماد مردم این کشور به قوه قضاییه را تحقیقات مجدد و محاکمه قاتلان شهدای انقلاب مصر دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، محمود عامر در مصاحبه با این شبکه، گفت: عبدالمجید محمود دادستان کل مصر که با دستور محمد مرسی رئیس جمهور کشور برکنار شد، بسیاری از پرونده ها از جمله پرونده جنایات حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع و پرونده حمله اراذل و اوباش شترسوار علیه انقلابیون در میدان التحریر را به باد داد و در زمینه های متعدد دیگری از قبیل اموال چپاول شده مصر در خارج از کشور هیچ اقدامی انجام نداده است.

نماینده پیشین حزب آزادی و عدالت در مجلس مصر، افزود: در روزهای نخست پس از انقلاب، حبیب العادلی وزیر کشور سابق و معاونانش به کشتار انقلابیون متهم شدند، اما قوه قضائیه مصر معاونان العادلی را تبرئه کرد و اسناد جنایت آنها را معدوم کرد؛ این مساله خشم مردم را برانگیخت، زیرا حدود هزار تن از مردم مصر در زمان انقلاب به شهادت رسیدند و شماری دیگری زخمی و معلول شدند.

عامر ادامه داد: واقعه جمل (حمله شتر سواران به انقلابیون) در میدان التحریر در زمان نخست وزیری احمد شفیق روی داد و شماری از اعضای حزب ملی منحله در این واقعه دست داشتند؛ اما اقدام قاضی در تبرئه عاملان جنایت باعث تعجب و خشم مردم مصر شده است.

نماینده پیشین مجلس مصر با اشاره به این که هیچ کس تبرئه عاملان واقعه جمل و احکام صادره برای حسنی مبارک و معاونانش را نمی پذیرد، تاکید کرد که این احکام، اعتماد مردم مصر را از قوه قضاییه سلب کرده است. وی از سرگیری تحقیقات را خواستار شد و از مردم مصر خواست که هر مدرک و سندی در این زمینه در اختیار دارند، به قوه قضائیه ارائه دهند.

لازم به ذکر است در پی صدور حکم تبرئه چند تن از مقامات رژیم پیشین از اتهام سرکوب معترضان در میدان التحریر قاهره توسط دادگاهی در مصر، محمد مرسی رئیس جمهور مصر با صدور حکمی عبدالمجید محمود دادستان کل را برکنار و وی را به عنوان نماینده این کشور در واتیکان منصوب کرد؛ اما محمود ضمن مخالفت با این حکم، گفت: برکناری دادستان از اختیارات قوه قضائیه است و رئیس قوه مجریه نمی تواند دادستان را برکنار کند.

در پی این تنشها موافقان و مخالفان محمد مرسی امروز در میدان التحریر با یکدیگر درگیر شده و در نتیجه آن ۱۱۰ نفر زخمی شدند.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.