عامل حملات سایبری به بانک‌های آمریکا در ابهام

تعداد قابل توجهی از بانک‌های آمریکایی در هفته های گذشته مورد حملات سایبری قرار گرفته اند اما هنوز جزئیات و عامل این حملات اعلام نشده است.
به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که برخی منابع غربی این حملات را به اسلام گرایان نسبت داده و آن را واکنشی به انتشار فیلم ضداسلامی در سایت یوتیوب می دانند، برخی از کارشناسان معتقدند این ادعاها درست نیست و با هدف مخفی کردن عامل اصلی این حملات صورت می گیرد.
مایک اسمیت کارشناس امنیتی شرکت آکامای معتقد است آدرس غلط دادن در مورد حملات سایبری به بانک ها می تواند تبعات خطرناکی داشته باشد و شناسایی عوامل اصلی را دشوار کند.
از جمله بانک هایی که در این حملات هدف قرار گرفته اند می توان به بانک آمریکا، JPMorgan Chase و Citigroup اشاره کرد. این حملات موجب افزایش شدید ترافیک وب سایت های این بانک ها و اختلال در عملکرد آنها شده است.
این حملات عمدتا از نوع denial-of-service بوده اند.
منابع خبری مدعی شده اند این حملات موجب سرقت اطلاعات حساس نشده و خسارات سنگینی به بار نیاورده، هر چند صحت چنین ادعاهایی مشخص نیست.
با این حال حملات یاد شده شدید بوده اند. به عنوان مثال PNC bank که روز پنج شنبه هدف حملات یاد شده بود می گوید تا به حال هرگز چنین افزایش ترافیکی را در اثر حملات سایبری تجربه نکرده بود. تحقیقات بیشتر در این زمینه کماکان در جریان است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.