عامل درگیری مسلحانه در نیروی دریایی آمریکا دارنده مدال جنگ با تروریسم است

اردیبهشت ۱۴۰۳

«آرون الکسیس»، ۳۴ ساله بعنوان فرد مسلحی شناسایی شد که صبح روز دوشنبه به مجتمع نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن حمله کرد و ۱۲ نفر را کشت. وی مدال سرویس دفاع ملی و مدال سرویس جنگ جهانی با تروریسم و همچنین دو نشان افتخار نظامی را دریافت کرد

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نوشت:  «آرون الکسیس»، ۳۴ ساله، مردی که توسط افسران پلیس واشنگتن کشته شد بعنوان فرد مسلحی شناسایی شد که صبح روز دوشنبه به مجتمع نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن حمله کرد و ۱۲ نفر را کشت.

طبق گزارش پلیس سیاتل، در سال ۲۰۰۴، الکسیس از خانه مادربزرگ خود در یک روز صبح بیرون زد و یک تفنگ ۴۵ کالیبری از کمربند خود خارج کشید و سه گلوله به سمت خودرو یک کارگر ساختمانی شلیک کرد.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که آرون الکسیس، برای چهار سال بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در نیروی دریایی آمریکا سرجوخه بوده است و گرچه هنوز مشخص نشده که چرا او از نیروی دریایی کنار کشیده و معلوم نیست چطور بعد از گذشت دو سال از خروجش از نیروی دریایی، توانسته به ساختمان وارد شود اما یکی از مقام های نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز، گفته که سبب مرخص کردن آرون الکسیس از نیروی دریایی چندین مورد رفتار نامناسب بوده است.

پدر الکسیس به بازرسان گفت که پسرش مشکلاتی در ارتباط با اختلال استرس پس آسیبی داشته و یکی از فعالان در عملیات نجات در حملات ۱۱ سپتامبر بوده است.

دو مقام نیروی دریایی آمریکا به آسوشیتد پرس گفتند که او پیمانکار نیروهای مسلح آمریکا بوده است و «ری مابوس»، رئیس سازمان نیروی دریایی در وزارت دفاع آمریکا، در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که الکسیس بعد از جدا شدن از نیروی دریایی با این نهاد در بخش «فناوری اطلاعات» به صورت پیمانکاری کار می کرد.

شاهدان عینی می گویند آرون الکسیس، در کافه تریای ساختمان و محوطه‌ای که کارمندان می نشینند، به سوی آنها آتش گشوده است و ۱۲ نفر را از پای درآورد.

الکسیس در سال ۱۹۷۹ در کویینز به دنیا آمد و یک آمریکایی سیاهپوست است و در بخشی از کویینز که محل زندگی مردم جنوب آسیا، اسپانیولی‌ها و یهودیان ارتدوکس بود، بزرگ شد. او در یک رستوران تایلندی کار کرد و زبان خواند .

تیراندازی در ساعت ۸:۱۵  صبح دوشنبه به پلیس گزارش شد و بعد از آن در هجومی که به این ساختمان نیروی دریایی صورت گرفت، آرون الکسیس کشته شد.

پدر آرون الکلسیس در گفت‌وگویی با رویترز، گفته که خبر دست داشتن پسرش در این کشتار، برایش «تعجب برانگیز» بوده است و تصریح کرد که پسرش بعد از خروج از نیروی دریایی شغلی مرتبط با کامپیوتر داشته است.

بر اساس گزارش‌ بی بی سی، ساختمانی که در آن تیراندازی صورت گرفت، محل کار حدود سه هزار نفر از کارمندان نیروی دریایی آمریکا است. در ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر به وقت واشنگتن اعلام شد که پلیس به تدریج کارمندانی که در ساختمان بودند را به پارکی در نزدیکی ساختمان منتقل می کند.

این ساختمان همچنین نزدیک به ساختمان کنگره آمریکاست و مجلس نمایندگان روز قبل جلسه نداشت، اما سنا جلسه داشت که بعد از ساعاتی ساختمان سنا بسته شد. همچنین ساختمان مدارس اطراف هم بسته شده اند.

باراک اوباما در مراسم سخنرانی پنج سالگی بحران اقتصاد جهانی با اشاره به اتفاق تیراندازی در ساختمان نیروی دریایی برای بازماندگان دعا کرد و گفت که هر کاری می کند تا حوادث تیراندازی این گونه کمتر اتفاق بیافتد.

مابوس به سی ان ان تأکید کرد که الکسیس در ذخیره آماده باش بوده است به این مفهوم که تماس روز به روز با نیروی دریایی نبود و در مواقع ضروری با وی تماس گرفته می شد و همچنین مدال سرویس دفاع ملی و مدال سرویس جنگ جهانی با تروریسم و همچنین دو نشان افتخار نظامی را دریافت کرد اما درگیری‌هایی در نیروی دریایی داشت.

مقامات نیروی دریایی آمریکا گزارش کردند که الکسیس در حین خدمت در نیروی دریایی الگوی بدرفتاری بود اما بیشتر از این توضیحی ارائه نکردند.

بعد از ترک ارتش آمریکا، الکسیس به یک پیمانکار نیروی دریایی تبدیل شد و در هنگام تیراندازی برای شرکتی که وابسته به «هیولت-پاکارد» بود و به سیستم اینترنت نیروی دریایی آمریکا خدمات می‌داد، کار می‌کرد.

این گزارش‌ نشان می‌دهد، مدتهای طولانی بود که الکسیس با همکاران خود در هتل به سر می‌برد تا بر روی پروژه محوطه نیروی دریایی آمریکا کار کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.