عباسی:ایستادگی ورزشکاران ما آرمانی ترین شکل پیگیری موضع امام در برابر استکبار است

به گزارش ایرنا، محمد عباسی با تاکید بر ارزش مداری ملت ایران در طول دوران پس از انقلاب گفت: ملت قهرمان ایران پای خیلی از مبانی خود ایستاد.

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا مسئولان سایر کشورها از جمله همسایگان ما و حتی مخالفان و دشمنان انقلاب بارها اعتراف کرده اند که ملت ایران پای ارزش های خود با استقامت ایستاده است و ما از ملت خود که پای شعارهای انقلاب و مبانی امام ایستاد، متشکریم.

عباسی بااشاره به افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس نصیب ملت ایران شد، افزود : آخرین این افتخارات را ورزشکاران رقم زدند که تحول بسیار بزرگی را در تاریخ کشور ایجاد کردند.

وی با اشاره به کار طولانی استعداد یابی و کوشش های مسئولان از روستاها و بخش ها تا فدراسیون ها، ادارات کل و خیلی از جریاناتی که در این زمینه نقش داشتند، گفت: همه توانستند یک مسیر را به خوبی طی کنند و نتایج بسیار خوبی بگیرند.

عباسی با بیان موثربودن همگرایی ومساعدت ها گفت: رهبری هم مکرر یادآوری کردند که در سایه وحدت و همگرایی می توان افتخارات بزرگی بدست آورد.

وی افزود هر کدام در هر کجا یک مسیر را طی می کنیم اما آرمان مان مشترک است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطر نشان کرد در چند سال گذشته در زیرساخت ها به اندازه ۵۰ سال کار شده است؛ اگر چه بازهم باید ادامه یابد.

وزیر ورزش وجوانان ازانعکاس احساسات لطیف ملت معنوی ایران دررسانه ها در زمینه موفقیت های ورزشکاران تشکر کرد.

عباسی همچنین در خصوص مواضع وزارت ورزش گفت شاید خیلی از مسایل را نتوانیم درملاء عام بگوییم؛ امسال در بازیهای المپیک شدیدا مراقبت و تهدید می کردند تا کل کاروان ایران را بازگردانند.

وی در خصوص بازتاب این اظهارات خود در رسانه های غربی که موضع ما همان موضع قبلی است؛ گفت: رسانه های غربی اینگونه بیان می کردند که وزیر ورزش ایران مخالف موازین بین المللی است.

وی افزود خیلی از این مسائل را به خاطر وجود بدخواهان نمی توان در هر جمعی به صراحت بیان کرد.

وی گفت: با آنکه در دوره قبل دو مدال شامل یک طلا و یک برنز داشتیم، می گفتند در این بازیها ۱۰ مدال بگیرید.

وی افزود: اگر خیلی مسائل نبود مدالهایمان بیشتر می شد به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران را قهرمانان واقعی می دانیم.

عباسی گفت: برای این حرکات ورزشی ما که مطابق با آرمانهای امام و انقلاب و رهبری است بسیار ارزش قائلیم و از چند مدال بالاتر می دانیم.

وی با اشاره به ایستادگی ورزشکاران ما در مقابل غده سرطانی اسراییل که اسباب دردسر جهان شده است گفت این ایستادگی در ادامه مقاومت ملت قهرمان ایران به عنوان یک نقطه تاریخی ثبت خواهد شد؛ ما این ورزشکاران را ورزشکاران آرمانی کشورمان می دانیم.

عباسی افزود: کشورهای اسلامی نیز در عرصه ورزش به تاسی از ملت قهرمان ایران، به دفاع از ملت مظلوم فلسطین به صحنه خواهند آمد.

دوازدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران جوانمرد حامی ملت مظلوم فلسطین در آستانه روز جهانی قدس با حضور وزیر ورزش و جوانان، مسوولان بسیج مستضعفین ، جمعی ازمسئولان وزارت ورزش، روسای حدود ۱۵ فدراسیون ورزشی و شماری از ورزشکاران کشور و نمایندگان جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین و نیز کاردار سفارت سوریه در تهران چهارشنبه شب در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۶۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.