عباسی: موانع ازدواج برطرف شود

باید تلاش کنیم ازدواج در سن حقیقی‌اش انجام گیرد، زیرا ازدواج به هنگام از نظر علمی، شرعی و عقلی، بهترین ازدواج است و تلاش‌ کشورهای غربی برای مجرد ماندن جوانان و ارزشمند نشان دادن آن اشتباه است.

ایسنا: وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره ملی «پیوند آسمانی»، سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را به عنوان تنها زوج معصوم خلقت تبریک گفت.

محمد عباسی با اشاره به اثرگذاری شخصیت و محبت این زوج نمونه برای انسان‌ها، اظهار کرد: باید تلاش کنیم ازدواج در سن حقیقی‌اش انجام گیرد، زیرا ازدواج به هنگام از نظر علمی، شرعی و عقلی، بهترین ازدواج است و تلاش‌ کشورهای غربی برای مجرد ماندن جوانان و ارزشمند نشان دادن آن اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی جریان ازدواج باید همه ارکان کشور به عنوان کمک‌کننده ورود کنند، گفت: باید تلاش کنیم همه موانعی که به لحاظ فکری، روحی و عملی برای ازدواج ایجاد شده، برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان، تفکر شروع یک زندگی با رفاه اقتصادی و تمکن مالی را در نقطه آغاز یک زندگی اشتباه دانست و خاطر نشان کرد: این برخلاف روال طبیعی زندگی است که یک زوج در ابتدا باید همه شرایط برایشان مهیا باشد و منطق بر این است که زوجین پس از ازدواج شرایط زندگی‌شان را بهبود بخشند.

عباسی ادامه داد: رابطه‌ای بین بالا بودن مهریه و زیاد بودن جهیزیه برای تحکیم خانواده وجود ندارد و این تلقی‌های نادرست باید از بین برود.

وی تلاش‌های دولت نهم و دهم را در ارائه مسکن مهر به جوانان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بیش از نیمی از مخاطبین مسکن مهر، جوانان بوده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان هدف از برگزاری نمایشگاه در جشنواره ملی پیوند آسمانی را تجمیع و تبلیغ همه امکانات، فرصت‌ها و تلاش‌ها در امر ازدواج دانست و گفت: حضور همه نهادهایی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، نشان دهنده این است که ما می‌خواهیم امر ازدواج را به عنوان امری مهم ترویج دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران موضعی عرفانی و معرفتی را برای حرکت به سمت دستورات دینی ایجاد کرد، افزود: این دستورات نسخه‌ای برای نجات خود و بشریت است و باید توسعه و ترویج یابد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان به افزایش بیماری‌های روحی و روانی در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: هیچ رابطه معناداری میان پیشرفت تکنولوژی و رشد سعادتمند کشورهای غربی وجود ندارد و این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رابطه با مسائل علمی و رشد معرفتی تلاش‌های بسیاری انجام شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.