عباس آخوندی: باید از منظر شهروندی به راهکارهای بهره وری تولید برسیم

«اگر بخواهیم خود را در فرافکنی های بخش خصوصی و دولت در این موضوع دخیل نکنیم، باید از منظر شهروندی و نهادهای مدنی به راهکارهای بهره ور برای رسیدن به تولید ملی بهره ور بیندیشیم.»
عباس احمد آخوندی، رییس همایش بهره وری و تولید ملی(چالش ها، راهکارها و الزامات) به عنوان اولین سخنران نشست مطبوعاتی این همایش، با بیان این نکته در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره ی نقش دولت در برگزاری این همایش افزود: «ما با طرح مساله و ارایه ی راهکارهای صاحبنظران در این زمینه، دولت و بخش های خصوصی را مخاطب قرار می دهیم هرچند نمی توانیم از جانب ایشان قولی بدهیم. اما از آن جا که عمل به آنچه در این همایش مطرح خواهد شد، به نفع دولت است و ضمن همسو بودن با اهداف دولت، هزینه بر هم نیست، می توانیم امیدوار باشیم که به مرحله ی اجرا نیز برسد.»
وی با اشاره به آمار موجود درباره ی واحدهای تولیدی زیر ظرفیت اضافه کرد: « مثلا راه اندازی هزینه بر خطوط تولید جدید، تنها راهکارهای بالابردن سهم تولیدات داخلی نیست، بلکه با بهره ور کردن واحدهای تولیدی موجود زیر ظرفیت، می توان بدون سرمایه گذاری مجدد، تولید ملی را افزایش داد.»
دراین نشست که با حضور جمعی از اصحاب رسانه, سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد ، میر مهدی سیداصفهانی، دبیر کمیته علمی همایش نیز به بررسی اهداف و دلایل برگزاری این همایش از نگاه فرهنگی پرداخت و افزود: « رشد و افزایش بهره‌وری، نشانه ی اعتقاد صاحبنظران به رفتن به سمت ارتقای فرهنگ جامعه و متعالی شدن انسان‌هاست. فرهنگ اصیل ما فرهنگی پویا و شادی‌آفرین بوده و باید بررسی کنیم که چرا اکنون این فرهنگ را نداریم. باید به سمت و سویی برویم که در دنیا وقتی از فرهنگ ایرانی صحبت می‌شود همه فرهنگ اصیل ایران را به یاد آورند. »
 سید اصفهانی  گفت: « فرهنگی که زیربنای آن خرد، دانش و مهر و محبت بوده است. اگر کار با عشق و محبت انجام شود محصول کار هم خوب خواهد بود. »
همچنین حمید کلانتری، دبیر این همایش بهره‌وری در ایران را در مقایسه با سایر کشورهای جهان بررسی کرد و ضمن شمردن عوامل موثر بر رشد بهره‌وری به صحبت درباره ی راه‌کارهای توسعه بهره‌وری و تولید ملی پرداخت.
با تبیین نقش رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در توسعه ی بهره‌وری، توسط کلانتری، این سه استاد دانشگاه، به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه در همین زمینه پاسخ دادند.
گفتنی است همایش بهره وری و تولید ملی(چالش ها، راهکارها و الزامات) اول خرداد ماه سال جاری مقارن با روز بهره وری در چهار محور فرهنگ عمومی، اقتصاد سیاسی، مدیریت واقتصاد خرد و اقتصاد کلان در دانشکده ی فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.