عباس جدیدی: درباره سوریان اعلام خطر می‌کنم / ادعای بداخلاقی ما در قزاقستان مضحک است

نماینده فدراسیون کشتی در انتخابات شورای کشتی آسیا با بیان اینکه تا شب قبل از انتخابات ۲۲ رای داشتم، گفت: عده‌ای که منافعی قبلا در آنجا داشتند و احساس خطر کردند، اقداماتی علیه کشتی ایران انجام دادند.

به گزارش ممتازنیوز، عباس جدیدی پس از ناکامی در انتخابات شورای کشتی آسیا در قزاقستان، اظهار کرد: پس از ۱۶ سال دوری از کشتی، مسئولان فعلی فدراسیون کشتی  پیشنهاد همکاری به من دادند و من نیز به خاطر دینی که به کشتی داشتم آن را قبول کردم.

وی با اشاره به اینکه در این ۱۶ سال به خاطر سلایق روسای اسبق فدراسیون، دعوت رسمی از من برای حضور در کشتی نشد، ادامه داد: وقتی دیدم که می‌توانم به کشتی خدمت کنم و از من خواسته شد که دین خود را به کشتی ادا کنم، بدون هیچ چشمداشتی سریعا قبول کردم چراکه قلبم برای کشتی می‌تپد و خود را مدیون و بدهکار به کشتی می‌دانم و با عشق به ورزش ملی کشور وارد این میدان شدم.

دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک در مورد مسائلی که در قزاقستان اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات شورای کشتی آسیا، به قزاقستان سفر کردیم و چند روز زودتر در آلماتی حضور داشتیم تا رایزنی‌های لازم را انجام دهیم، همه چیز تا شب قبل از انتخابات خوب پیش می‌رفت و حدود ۲۲ رأی را نهایی کرده بودیم.

وی افزود: حتی رئیس فدراسیون جلسه سازنده‌ای را با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی برگزار کرد و این نشست دو ساعته نتایج مثبتی را نیز به همراه داشت.

نایب قهرمان المپیک ادامه داد: برای حفظ منافع ملی و شأن کشتی ایران در این انتخابات حضور پیدا کردم، اما فکر می‌کنم یک عده‌ای که منافعی قبلا در آنجا داشتند و احساس می‌کردند که منافع آنها به خطر می‌افتد، شیطنت کردند، اما باید بدانند که این حرکت را علیه من نکردند بلکه علیه کشتی ایران کردند.

وی افزود: همه چیز مشخص و هویدا است، در قزاقستان بحث من نبود، بحث آبرو و بحث پرچم مملکت بود و من یک مأمور و یک وسیله بودم، اما به نظرم منافع شخصی، جای منافع ملی را گرفت و کارهای غیراخلاقی انجام شد و به نظرم هیچ فرد وطن‌پرستی نمی‌تواند این اتفاق را ببخشد.

قهرمان کشتی آزاد جهان در مورد عواقب این اتفاق گفت: قطعا این دست کارها عواقب دارد، بعنوان مثال نمونه بارز آن مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا بود، همانطور که دیدید چندین مدال طلای کشتی‌گیران ما با ناداوری‌ها از دست رفت و این موضوع قطعا به دلیل این بود که قدرت ما در کشتی آسیا و جهان تضعیف شد.

وی در مورد اظهار نظرهایی که در آن عنوان می شود در این انتخابات از سوی نمایندگان ایران بداخلاقی صورت گرفته، گفت: قطعا این موضوعات مضحک است و اصلا حقیقت ندارد. بعنوان ملتی آزاد و یکی از قطب‌های کشتی جهان حق داشتیم که به مواردی که خارج از قانون است اعتراض می‌کردیم و اگر غیر از این بود که شأن کشتی ایران از بین می‌رفت. به هرحال اگر سابقه من را در کشتی ببینید متوجه می‌شوید که همیشه به دنبال اهتزاز پرچم ایران و نواخته‌شدن سرود مقدس کشورمان در مسابقات مختلف بوده و چیزی غیر از اعتلای ایران عزیز را در نظر نداشته‌ام.

جدیدی در مورد تبعات این دست حرکات گفت: من از همینجا اعلام خطر می‌کنم؛ اول در مورد حمید سوریان که نماینده ایران برای عضویت در اتحادیه جهانی کشتی است و باید حتما پیشگیری قبل از علاج شود، ضمن اینکه ما رقابت‌های مهم المپیک را پیش رو داریم و اگر بخواهد در آنجا هم علیه کشتی‌گیران ما بی‌عدالتی شود، بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم اینکه برخی از نفرات داخلی در فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی عضویت دارند ولی تصمیات و نظرات آنها همسو با فدراسیون‌های ملی و دستگاه ورزش کشور نیست، بسیار به ورزش ایران ضربه می‌زند و از وزارت ورزش و سایر نهادهای ذیربط می‌خواهم به این موضوع ورود کنند تا دیگر شاهد اتفاتی از این دست نباشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.