عباس عبدی داستان «شکارچی کوسه کر» را نوشت

عباس عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان تالیف رمان تازه‌ خود برای نوجوانان با عنوان «شکارچی کوسه کر» خبر داد و گفت: این اثر سومین رمان بلند من برای نوجوانان است که در قالب طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با نگاهی زیست‌شناختی نوشته شده که این نوع از نگاه در ادبیات ما تازگی دارد.

وی افزود: داستان این رمان در فضای یک رخداد دریایی شکل می‌گیرد و به نوعی زنده‌‌کننده داستان‌های کلاسیکی است که در دریا رخ می‌دهد که رمان «موبی دیک» به نظرم برترین آنهاست.

عبدی ادامه داد: داستان این رمان روایت زندگی نوجوانی است که با پدر و پدربزرگش به شکار «کوسه کر» می‌روند تا با روغنی که از دل این کوسه بیرون می‌کشند به نوعی برای ساخت لنج استفاده ‌کنند. در این میان پدر و پدربزرگ قهرمان داستان طی یک سفر شکار، توسط کوسه کشته می‌شوند.

به گفته عبدی شرح تاثیرگذاری این حادثه بر پسرک و تبدیل شدن وی به یک شکارچی ماهر کوسه و تلاشش برای انتقام از این حیوان ادامه داستان را شکل می‌دهد هرچند که داستان وی با انتقام گیری پسرک از کوسه به پایان نمی‌رسد.

وی همچنین ابراز میداری کرد با طی مراحل انتشار این اثر در سال جاری شاهد چاپ آن باشیم.

عباس عبدی همچنین رمان نوجوانانه دیگری به نام «روز نهنگ» را نیز در سالجاری برای انتشار در اختیار کانون پرورش فکری قرار داده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.