عبور سیارکی از نزدیکترین فاصله زمین/ ملاحظه جرم درخشان در همه قاره ها

۲۶م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، این سیارک که ۲۰۱۲ DA14 نام دارد، با فاصله کمتر از ۳۲ هزار کیلومتر در روز ۱۵ فوریه از کنار زمین خواهد گذشت.

اگر با زمین برخورد کند نتیجه می تواند انفجار عظیمی با شدت ۲٫۵ مگاتن باشد اما سیارک ۲۰۱۲ DA14 در سال ۲۰۲۴ به زمین برخورد نمی کند و شاید هرگز چنین اتفاقی روی ندهد.

اگرچه این سیارک خطری برای زمین ندارد اما ستاره شناسان می توانند از آن برای شناخت بیشتر سیارک ها استفاده کنند؛ این سیارک عرضه کننده یکی از احتمالات اندک برای مردم عادی است که عبور واقعا نزدیک یک سیارک را از کنار زمین ملاحظه کنند.

سیارک ۲۰۱۲ DA14 در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ توسط رصدخانه لاساگرا در کوهستانهای جنوب اسپانیا کشف شد. این یافته هفت روز پس از عبور این سیارک از فاصله ۲٫۶ میلیون کیلومتری زمین در مدار بیضوی ۳۶۶ روزه آن به دور خورشید صورت گرفت.این سیارک هر سال دو بار از نزدیکی زمین می گذرد.

سیارک ۲۰۱۲ DA14 در ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ از نزدیکی زمین عبور می کند. آخرین محاسبات نشان می دهد نزدیک ترین فاصله این سیارک از مرکز زمین ۳۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر یا حدود ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از سطح زمین است.

این سیارک با سرعت از جنوب غرب به شمال شرق زمین می رود و در آسمان تاریک شب در اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا به صورت یک جرم درخشان قابل ملاحظه است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.