عثمانی خطاب به رییس جمهور: انتصاب اشخاص مساله‌دار به نظام ضربه می‌زند/ قرار بود در صف اول برخود با امثال مرتضوی‌ها قرار بگیرید نه حمایت از آن‌ها

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، محمد قسیم عثمانی از موافقان طرح استیضاح وزیر کار با طرح این پرسش که «با توجه به شیوه کار مرتضوی در مسوولیت خود اصرار بر ماندن او چه هزینه‌هایی می‌تواند در پی داشته باشد؟» و با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضاییه، گفت: علاوه بر پرونده کهریزک که سوابق آقای مرتضوی در آن کاملا مشخص است وی سوابق دیگری از جمله فروش سوالات کنکور دانشگاه‌های آزاد در سال های ۸۲ و ۸۳ و همچنین فروش سوالات آزمون دستیاری پزشکی سال ۸۲ را هم در پرونده خود دارد که در آن زمان هم سبب تشویش اذهان شده بود. مرتضوی در دوره دادستانی تهران با خارج کردن پرونده مربوط به فروش سوالات و پاسخنامه‌های آزمون دانشگاه آزاد، منجر به تشویش اذهان شد.
وی افزود: در خواست از دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل ۲۰۰ نفر از قضات دادستانی در مقطع فوق‌ لیسانس دانشگاه آزاد منجر به تقویت شائبه مثلت مرتضوی، ملک‌زاده و دانشگاه آزاد شد. مفقود شدن پرونده‌های مربوط به فروش سوالات در سال ۸۲ به اطاله دادرسی در دوره تصدی ایشان ،تغییر مکرر شعب و بازپرس‌های پرونده تا قبل از تشکیل پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ ،عدم پیگیری پرونده در دادستانی و جابه‌جایی مکرر بازپرس توسط دادستان تهران در پرونده فروش سوالات انجام شد که در اواخر سال‌های ۷۰ تا سال‌های ۸۱ و ۸۲ ادامه داشت و در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه به آن‌ها پرداخته شد.
وی با بیان این‌که آن‌چه ارائه شده است خلاصه‌ای از عملکرد آقای مرتضوی بوده است خطاب به رییس‌جمهور گفت: چرا با انتصاب مساله‌دار به چالش‌آفرینی می‌پردازید. مردم به شما رای دادند برای تحکیم نظام نه  خدشه به نظام.

نماینده بوکان با بیان اینکه  مرتضوی در دوره دادستانی خود لطمه‌های بسیاری به نظام زده است، افزود: حالا اصرار شما به حضور وی در سمت مدیریت عامل بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور چه معنی می‌تواند داشته باشد. این همه حمایت شما ممکن است این شبهه را ایجاد کند که این انتصاب در راستای حمایت سازمان تامین اجتماعی برای حضور در انتخابات آینده است و این اصلا به مصلحت نیست.
وی با اشاره به این‌که شیخ‌الاسلام یکی از اهداف خود را تخصص‌گرایی دانسته بود‌، گفت: آیا تخصص‌گرایی همین بود که یک قاضی معلق را در یک نهاد اقتصادی منصوب کنید. در حالی که تامین منافع اقتصادی و مدیریت سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی نیاز به یک مدیر اقتصادی دارد.
عثمانی ادامه داد: صرف نظر از شیوه‌های اجتماعی باید به این مساله توجه شود که چرا کسی به اقای نیک‌زاد ایرادی نمی‌گیرد. شما با وعده دولت پاک سر کار آمدید اما به جای آن به دور زدن قانون اصرار دارید؟ بحث امروز مجلس باید رفع بیکاری جوانان و حل مسائل اقتصادی باشد. تاکید باید بر تغییر مدیریت ناکارآمد بانک مرکزی باشد. چرا اصرار بر برکناری خانم دستجردی وجود داشت؟ آیا غیر از این بود که او از پذیرش تصمیم غیرقانونی استنکاف می‌کرد؟ چرا باید انرژی دولت و مجلس صرف حل مساله مرتضوی شود در حالی که رفع گرانی و بیکاری باید در دستور کار قرار می‌گرفت.

عثمانی با اشاره به مناظره‌های احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری، گفت:‌ مردم هنوز مناظره‌های آتشین شما را به یاد دارند. شما قرار بود در صف اول برخود با امثال مرتضوی‌ها قرار بگیرید نه حمایت از آن‌ها.
همچنین نماینده مردم بوکان در مجلس در واکنش به بخشی از صحبت‌های شیخ‌الاسلامی، وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی در مورد این که به هیچ نماینده‌ای برای پس گرفتن امضای خود و یا لابی در این رابطه تماس نگرفته‌ است گفت: من را زنگ باران کرده‌اند. این‌که آقای وزیر می‌گوید به کسی زنگ نزده درست است، اما آقایان همراه ایشان که هم‌اکنون نیز در صحن علنی می باشند به من و سایر نمایندگان مدام زنگ زده‌اند و ما را زنگ باران کرده‌اند.
/۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.