عثمانی: مشکلی برای پرداخت وام ازدواج به زوج‌ های جوان وجود ندارد

۱۸اردیبهشت،

4-236.jpg

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه می‌توان از محل وجوه اداره شده به بانک‌ها وام ازدواج به جوانان داد، گفت: در حال حاضر زندگی مشترک بسیاری از جوانان معطل وام ازدواج است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدقسیم عثمانی به عنوان موافق یک فوریت طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان در صحن علنی امروز مجلس، گفت: در بودجه ردیف‌هایی به عنوان وجوه اداره شده به صورت کلی وجود دارد که می‌توان این ردیف‌ها را برای پرداخت وام به زوج‌های جوانان کانالیزه کرد بنابراین مشکلی برای تامین اعتبار این طرح در صورت تبدیل به قانون وجود ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر نمایندگان مدام در حوزه‌های انتخابیه‌شان مراجعات متعددی از طرف زوج‌های جوانان دارند که حتی مراسم عروسی‌شان معطل گرفتن وام از سیستم بانکی شده است و روزی نیست که مراجعه‌کننده‌ای در این رابطه نداشته باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: حرف ما این است که به جای آنکه از سیستم بانکی وام سه هزار میلیارد تومانی به آن شکل داده شود می‌شود همین مبلغ را به یک میلیون زوج جوان وام داد، ما هدف‌مان این است که منابع به شکل درست به زوج‌ها اختصاص داده شود.

وی افزود: آیا فوریتی بالاتر از این است که زندگی معطل زوج‌های جوان سر و سامان پیدا کند، زندگی که تنها معطل پرداخت وام‌های ازدواج است، مطمئن باشید که مشکلی از لحاظ تامین منابع در این رابطه وجود ندارد تنها باید مسیر را به سمتی ببریم که کار تسریع پیدا کند.

عثمانی با طرح این سوال که چرا زندگی مشترک جوانان باید معطل وام ازدواج باشد؟ گفت: ما وظیفه‌ای جز حل مشکل مردم بخصوص جوانان در امر ازدواج نداریم پس از نمایندگان درخواست دارم که به فوریت این طرح رای مثبت دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.