عجیب‌ترین صحراهای دنیا + تصاویر

۳۰م دیماه ،

صحرا منطقه‌ای بدون آب و علف و زندگانی است که در عین مبود روح در آن می تواند بسیار زیبا و منحصر به فرد باشد. صحراها همچنین می توانند دارای نکات شگفت انگیزی باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ کویر و صحراهای بسیاری در دنیا وجود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص خودشان می باشند. این درحالی است که بعضی از این صحراها دارای ویژگی‌هایی می باشند که شاید در هیچ کجای دیگری نتوان آنها را دید. این صحراهای شگفت انگیز هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خودشان جذب می کنند.

تکلامکان

این صحرا در رتبه ۱۵ از جدول بزرگترین صحراهای دنیا قرار دارد و مساحت آن نزدیک به ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع است و در چین واقع شده است. این صحرا در سال ۲۰۰۸ شاهد بارش برف سنگینی بود که پس از ۱۱ روز سبب سفید پوش شدن آن شد. این پدیده در یکی از نادرترین پدیده های دنیا است که صحرایی کاملا سفید پوش از برف شود.

بولیوی میزبان یکی از صحراهای بسیار شگفت انگیز در دنیا است. صحرای سالار بزرگترین کویر نمکی دنیا است. این صحرا به گونه ای است که به نظر نور خورشید در آن تابیده  و جلوه ای از یک آینه بسیار بزرگ را پدید می آورد و این در نوع خود منحصر به فرد است. نزدیک به ۴۰ هزار سال پیش این کویر بخشی از یک دریاچه باستانی بوده است که بعدها با خشک شدن دریاچه تبدیل به کویر شده است. تخمین زده می گردد که نزدیک به ۱۰ بیلیون نمک در این کویر وجود داشته باشد.

صحرای مارانچسس

یکی از صحراهای بسیار عجیب دنیا را می توانید در برزیل پیدا کنید. این صحرا دارای تالاب های بسیار عجیبی است که سبب شده است سطح یک کویر دارای نقطه های آبی رنگ تالاب ها شود. این کویر ۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در آن ۳۰۰ بار بیشتر از صحرای بزرگ افریقا باران می بارد. نکته جالب در مورد این کویر این است که زیست گاه ماهی های مختلف است که اصلا مشخص نیست از کجا سر از کویر در می آورند. این درحالی است که این تالاب ها در فصل خشکسالی کاملا خشک می شوند و ماهی ها نیز غیب می شوند.

کویر سیمپسون

استرالیا دارای ۴ کویر پهناور است که در میان آن ها کویر سیمپسون بسیار عجیب تر و البته منحصر به فرد تر است. این صحرا به کویر سرخ مشهور است چرا که یکی از پهناورترین صحراهای دنیا است که رنگ شن هایش سرخ است. این کویر سرخ سبب شده است که سالانه اشخاص بسیاری برای بازدید از آن به این منطقه سفر کنند.

قطب جنوب

شاید به نظر شما بسیار عجیب باشد ه قطب جنوب در میان کویرها شناخته شود اما لازم به ذکر است که این منطقه به عنوان مرطوب ترین و البته خشک ترین کویر دنیا شناخته می گردد. قطب جنوب تقریبا از ۹۸ درصد یخ تشکیل شده است پس بسیار مرطوب و پر آب است اما از آنجا که دما بسیار پایین است آب های آن تقریبا غیر قابل استفاده می باشند پس به عنوان خشک ترین کویر دنیا نیز شناخته می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.