عدالت‌ به‌‌معنی دادن پول به‌مردم نیست

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه جشنواره آئینه مطهر با بیان اینکه عدالتی که امروز از آن یاد می‌شود و در جامعه رایج شده به هیچ‌وجه با عدالت شهید مطهری یکسان نیست، گفت: عدالت این نیست که کرامت انسانی را زیر سوال ببریم و تنها به دادن پول اشاره کنیم. با دادن پول به مردم، عدالت محقق نمی‌شود.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مراسم اختتامیه جشنواره آئینه مطهر و افتتاح نمایشگاه آن با حضور علی لاریجانی، نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، سرداراثباتی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری و برگزارکنندگان این برنامه در حوزه هنری برگزار شد.

علی لاریجانی در ابتدای سخنانش در مورد شهید مطهری، گفت: از ویژگی‌های مهم شهید مطهری این بود که ایشان اهل وارستگی و سیر و سلوک عرفانی بودند که باعث افزون‌شدن ماندگاری او شده است. آنچه که امروز در جامعه وجود دارد با انچه که مطهری می‌خواست و در آثارش هویداست فرق دارد و فاصله‌هایی دارد که باید این فاصله‌ها را شناخت.

وی، ادامه داد: علامه مطهری در عرصه هنر به شعر بسیار علاقه‌ داشت و با دیوان حافظ انس عجیبی داشت و با این دیوان معاشقه می‌کرد. سحرگاهان با غزل‌های حافظ وقت خود را سپری می‌کرد.

لاریجانی، اذعان داشت: هنرمند اگر بخواهد پرواز کند و خیالش فربه شود باید وارسته شود. این وارستگی است که خیال هنرمند را بر روی موضوع متمرکز می‌کند و باعث خلق آثار می‌شود. جامعه‌ای که مملو از مشکل باشد ذهن هنرمند را از حالت عادی خارج می‌کند و نمی‌گذارد که ذهنش خلاق شود. یک جامعه پر از مشکل بر ذهن هنرمند خاک می‌پاشد.

وی، زبان انتقاد به وضع موجود جامعه گشود و گفت: خوب است که جلساتی بگذاریم و یاد او را گرامی بداریم ولی این اصلا کافی نیست. اگر قبول داریم که مطهری ایدئولوگ جامعه ایران اسلامی است باید فاصله‌هایی که بین جامعه مورد نظر او و جامعه امروز وجود دارد را شناخت.

 رئیس مجلس هشتم،ادامه داد: مطهری معتقد بود دو عنصر است که برای جامعه کلیدی است؛ یک عدالت و دیگری محبت. هرچند که عدالتی که امروز از آن یاد می‌شود و در جامعه رایج شده به هیچ‌وجه با عدالت شهید مطهری یکسان نیست. عدالت این نیست که کرامت انسانی را زیر سوال ببریم و تنها به دادن پول اشاره کنیم. با دادن پول به مردم، عدالت محقق نمی‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.