عدم ارائه خدمات به دارندگان خودروهای فرسوده

۲۸م آذر ،

عدم ارائه خدمات به دارندگان خودروهای فرسوده

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر عدم ارائه خدمات به دارندگان خودروهای فرسوده،‌ نبود الزام در مالکان وسایل نقلیه فرسوده برای مشارکت در طرح‌های اسقاطی را گلوگاه اصلی خروج خودروهای فرسوده دانست.

به نقل از فارس، علیرضا چلویی با انتقاد از اینکه هم‌اکنون هیچگونه الزامی برای دارندگان خودروهای فرسوده به منظور مشارکت در طرح‌های اسقاطی وجود ندارد،‌گفت: دستگاه‌های حاکمیتی موظفند از طرق مختلف، زمینه تسریع در روند اسقاط فرسوده‌ها را در کشور فراهم آورند.

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور در ادامه اظهارداشت: هم‌اکنون هیچ‌گونه الزام عملی برای اسقاط فرسوده‌ها در کشور وجود ندارد و همین امر سبب کندی روند خروج وسیئل نقلیه فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها و سازمان‌های حاکمیتی و مسئول در حالی از تردد خودروهای تولید شده در سال۹۰ به سبب عدم نصب ایربگ در آنها جلوگیری می‌کنند که هم‌اکنون خودروهایی در سراسر کشور با طول عمر بیش از ۳۰سال در حال تردد می باشند.

وی متذکر شد: لازم به یادآوری است که خودروهای فرسوده مزبور علاوه بر اینکه آسیب‌های فراوانی را متوجه محیط زیست می‌کنند،‌ دارای ایربگ نیز نیستند.

چلویی توقف ارائه خدمات به دارندگان خودروهای فرسوده از سوی مراکز مختلف از جمله پلیس راهور ناجا،‌ مراکز معاینه فنی و نیز عدم ارائه کارت سوخت به این دسته از وسایل نقلیه را از جمله راهکارهای موثر به منظور ایجاد نوعی الزام در دارندگان آنها برای مشارکت در طرح‌های نوسازی عنوان کرد.

وی عدم مشارکت دارندگان خودروهای فرسوده در طرح‌های جایگزینی را متاثر از عوامل مختلفی دانست و بیان داشت: افزایش قیمت خودروها از جمله عواملی بوده که سبب شده تا از رغبت مالکان خودروهای فرسوده برای مشارکت در طرح‌های نوسازی کاسته شود.

دبیر انجمن صنفی اسقاط و بازیافت کشور خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت و گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل در سال‌های اخیر مستلزم پیش بینی برنامه‌های مفید و موثر برای جلوگیری از ورود آسیب به محیط زیست است.

چهارشنبه ۲۹ آذر   ۱۱:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.