عدم بازدارندگی برخی از قوانین مهمترین دلیل گسترش زمین‌خواری

۲۳ آبان ،

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: قوانین و مقررات موجود به دلیل عدم بازدارندگی سبب شیوع پدیده ناهنجار زمین‌‌خواری شده است.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با بیان اینکه تعریف حقوقی مشخصی برای جرم زمین خواری در قانون وجود ندارد، اظهارداشت: زمین‌خواری همانند سایر جرایم  پیگیری و رسیدگی می‌شود که البته در کنار این نوع سوء استفاده‌ها، راهکار‌ها و ساز و کارهای قانونی برای برخورد با متخلفان در قوانین پیش‌بینی نشده است.

این حقوقدان با اشاره به اهمیت پیش‌بینی مجازات سنگین برای زمین خواری ادامه داد: پیش‌بینی مجازات سنگین برای زمین‌خواری می‌تواند یکی از راهکارهای پیشگیرانه باشد که قطعا در قانون جدید مجازات اسلامی باید تبیین شود.
 
وی به ضرورت برخورد قاطع  قوه قضاییه  با مجرمان زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: تاکنون  قوه قضاییه توانسته با قاطعیت و جدیت همه با زمین‌خواری برخورد و پرونده‌های مربوط به این جرایم را مانند سایر پرونده‌های قضایی پیگیری  کند.
 
 رستمی با بیان اینکه قضات بر اساس نوع جرم برای زمین‌خواری مجازات تعیین می‌کنند، افزود: اگر به زمین‌های دولتی تجاوز شود، مجازاتش مشخص و اگر زمین‌خواری سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور شود، برای مجرم حکم اعدام پیش بینی شده است.

 این وکیل پایه یک دادگستری برخورد با زمین خواران را از موضوعات بسیار مهم دانست و خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان مربوطه با دستگاه قضا برای مقابله با این جرم مخل رشد اقتصاد کشور شد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.