عدم تحقق دستور وزیر ارتباطات و توسل نصر به نامه‌نگاری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

خبرگزاری تسنیم: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی توسط هیات وزیران انتخاب شدند که نامی از نماینده بخش خصوصی برخلاف دستور وزیر ارتباطات، مطرح نبود و همین زمینه‌ای شد تا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نامه‌ای برای وزیر بنویسد.
 printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، اعضای تازه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی از سوی هیات وزیران انتخاب شدند که برخلاف وعده معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبری از نماینده بخش خصوصی نیست.
نصراله جهانگرد در در نشستی با اعضای نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که خبر آن در تاریخ پانزدهم مهر ماه بر روی پایگاه اینترنتی وزارت ارتباطات قرار گرفت، عنوان کرده بود که برای اولین بار و با دستور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک نماینده از بخش خصوصی در کمیسیون تنظیم مقررات حضور خواهد داشت.
در حالیکه وی این تصمیم را منجر به اولین حضور نماینده بخش خصوصی در بالاترین سطح تصمیم‌گیری می‌دانست ، عنوان کرد: واعظی وزیر ارتباطات با تسلط ویژه‌ای که به امور این حوزه دارد، توجه خاصی به بخش خصوصی داشته و از فعالیت‌های این بخش حمایت می‌کند و در همین راستا،‌ درهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی فعالیت‌های بخش خصوصی باز است.
 
 
اما با تمامی این اوصاف، حدودا یک هفته پیش و در تاریخ هجدهم آذرماه بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اعضای تازه این کمیسیون را که هیات‌ وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد بند(ه) ماده (۶) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات-مصوب ۱۳۸۲- تصویب کردند، منتشر کرد و در آن، نامی از نماینده بخش خصوصی نبود.
این مصوبه که در تاریخ سیزدهم آذرماه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است، سید احمد معتمدی، نصرالله جهانگرد و مسعود اخوان‌فرد را به عنوان اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات معرفی کرده است.
معتمدی مشاور وزیر ارتباطات، جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و اخوان‌فرد کارشناس حقوق قضایی است.
این اقدام که برخلاف شعار باز بودن درهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی فعالیت‌های بخش خصوصی و در تعارض با وعده وزیر ارتباطات صورت گرفته، منجر به این شده که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نامه‌ای را خطاب به وزیر ارتباطات و دربارهٔ چگونگی این تصمیم‌گیری بنویسد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این باره ضمن تأیید این خبر به تسـنیم گفت: این نامه در ابتدای هفته برای وزارت ارتباطات ارسال شده است و همچنان منتظر پاسخ وزیر محترم ارتباطات هستیم.
البته ممکن است اینطور به ذهن متبادر شود که شاید وزیر ارتباطات، مشاور خود (معتمدی) را به عنوان نماینده بخش خصوصی به این کمیسیون فرستاده باشد اما حتی لازمه چنین کاری، حداقل مشورتی با فعالان بخش خصوصی و در واقع رگولاتوری بخش خصوصی است و بر این اساس بهتر است که منتظر پاسخ وزیر ارتباطات به نامه سازمان نظام صنفی باشیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.