عدم تحقق وعده بودجه‌ای معاونت راهبردی به دانشگاه‌ها

۲۱م اسفند ،

matkan-1_jpg_jpg.jpg

معاون اداری مالی وزارت علوم، از عدم تحقق قول بودجه‌ای معاونت راهبردی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: قرار بود تا ۱۶ اسفند ماه تکلیف، تخصیص آخر بودجه ۹۱ دانشگاه‌ها از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مشخص شود اما این وعده محقق نشد، البته رایزنی‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان اریران (ایسنا)، علی اکبر متکان در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، در خصوص عمده‌ترین مشکلاتی که دانشگاه‌ها در پی عدم دریافت بخش عمده‌ای از بودجه ۹۱ مواجه شدند، اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها برای تغذیه، امکانات، نگهداری تجهیزات، تغذیه و حتی به نیروهای قراردادی خود بدهکار می باشند، در حالی که این بدهکاری باید در سال جاری از طریق بودجه سایر پرداخت می‌شد.

وی افزود: بودجه سایر برای دانشگاه‌ها طی سال جاری بین ۶۰ تا ۶۷ درصد و برای دانشگاه‌های استان‌ها این فاصله بیشتر هم بود، در حالیکه بودجه سایر دستگاه‌ها بین ۷۹ تا ۸۱ درصد اعلام شد.

متکان با اشاره به سایر مشکلات دانشگاه‌ها چون خرید امکانات آموزشی، کمک آموزشی، فضای سبز، پژوهشی، فرهنگی، نیروهای قراردادی و غیره، تاکید کرد: دانشگاه‌ها منتظر دریافت تخصیص آخر می باشند، چرا که بودجه فعلی که در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است کفایت نمی‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.