عدم توان خرید با وجود رکود بازار مسکن/ قیمت آپارتمان‌های زیر ۴۰ متر

۲۴ آبان ،

چکیده: در حالی که فعالان اقتصادی از رکود بازار مسکن خبر می‌دهند اما بعضی از مالکان، قیمت‌هایی را برخلاف عرف بازار برای واحدهای خود تعیین می‌کنند و هنوز هم این قیمت‌ها برای قشر بسیاری از مردم، گران است.

فعالان بازار مسکن از تابستان امسال اعلام می کنند که بازار مسکن دچار رکود شده است و خرید و فروش چندانی در این بازار انجام نمی گیرد. به نقل از آنان، نوسان قیمت در بازارهای دیگر رکود بازار مسکن را افزایش داده است اما در میان این رکود بعضی از مالکان، قیمت‌هایی بالاتر از عرف بازار را برای واحدهای خود تعیین می کنند.

این اقدام به خصوص در آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک به چشم می خورد، زیرا این واحدها به نسبت دیگر آپارتمان‌ها قیمت کمتری دارند و تقاضا برای خرید آنها بیشتر است؛ به همین جهت مالکان بیشتر امکان افزایش قیمت در این بخش را دارند.

قشر بسیاری از جامعه در بازار کنونی مسکن، توانایی خرید ندارد و به همین جهت این واحدها که متراژ کمتری دارند مورد استقبال این بخش قرار می گیرد که بعضی از مالکان هم از این موضوع سوء استفاده می کنند.

در عین حال وجود بعضی شرایط مانند پارکینگ، انباری، تراس در یک آپارتمان زیر ۴۰ متر تا حد بسیاری قیمت آن را افزایش می دهد و می تواند تا بیش از ۱۰ میلیون تومان قیمت را بالا ببرد. البته قیمت‌های مسکن با وجود رکود در بازار، بازهم برای قشر بسیاری از مردم بسیار گران است و مردم توانایی پرداخت این مبالغ را برای خرید آپارتمان‌های کوچک هم ندارند.

قیمت بعضی آپارتمان‌های زیر ۴۰ متر

به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، یک واحد ۳۷٫۵ متری در خیابان هاشمی – قصرالدشت، یک خوابه با عمر ۱۲ ساله، متری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و در خیابان پیروزی سه راه سلیمانیه، واحدی به مساحت ۳۸٫۵ متر، یک خوابه، متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمانی در اتوبان آهنگ، چهارراه میثم به مساحت ۳۷ متر و نوساز، ۸۵ میلیون تومان قیمت دارد و یک واحد ۳۳ متری در چهارراه لشگر، یکخوابه با عمر ۱۵ ساله، ۶۸ میلیون تومان به فروش می رسد.

واحدی دیگر در فرمانیه به مساحت ۳۵ متر، یکخوابه، بی پارکینگ متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آپارتمان ۳۶ متری در خیابان جیحون ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

یک دستگاه آپارتمان در خیابان سبلان شمالی به مساحت ۴۰ متر با عمر ۴ ساله با پارکینگ، متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و واحدی ۳۵ متری و نوساز در شریعتی کلیم کاشانی با ۲۸ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان وام و ۳۶ میلیون تومان نقد به فروش می رسد.

آپارتمانی به مساحت ۳۴ متر در نارمک، یک خوابه و با عمر ۲ ساله به قیمت ۱۵۳ میلیون تومان به فروش می رسد و در خیابان عارف جنوبی یک واحد ۴۰ متری با شرایط وام ۱۸ میلیون تومانی، ۸۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.