عدم ثبت سفارش موبایل تکذیب شد

۳۰م دیماه ،

رییس کارگروه تلفن همراه مجمع عالی واردات از آزاد بودن ثبت سفارش موبایل در کشور خبر داد و گفت: تا کنون هیچ گونه اختلالی در واردات قانونی این کالای ارتباطی به وجود نیامده است.
“مهدی عبقری” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به خبرها انتشار یافته توسط رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در خصوص عدم واردات موبایل و لپ‌تاپ حتی با ارز آزاد اظهار داشت:‌ این خبرها انتشار یافته تنها اظهار نظر شخصی می باشند چرا که هم اکنون ثبت سفارش این کالای ارتباطی آزاد است و وارکنندگان این کالای ارتباطی همانند قبل به واردات خود می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال تمامی کالاهای که در اولویت و کارگروه ۱۰ قرار داشتند نیز تا پایان سال ثبت و سفارش شده اند گفت:‌ تمامی کالاهای قرار گرفته در این اولویت گروهی نیز تا پایان سال جاری وارد کشور می‌شوند.
در همین حال رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران خبرها مربوط به عدم واردات موبایل به کشور را کذب دانست و گفت:‌ تا کنون هیچگونه توفقی در واردات این کالای ارتباطی در کشور صورت نگرفته و واردکنندگان این کالای ارتباطی همانند سابق به فعالیت خود مشغول می باشند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رییس کمیسیون واردات اتاق ایران از افزایش واردات غیر قانونی بخشی از کالاهای موجود در این اولویت به سبب عدم ثبت سفارش آنها خبر داده و اعلام کرد تنها ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ انجام نمی‌شود بلکه بعضی کالاهای اولویت ۹ نظیر خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی.سی و موبایل و لپ‌تاپ نیز همچنان اجازه واردات ندارند، حتی با ارز آزاد!
رییس کمیسیون واردات اتاق ایران گفته که قاعدتا هر نوع ممانعتی در واردات قانونی بازار را برای واردات غیر قانونی و قاچاق آماده می‌کند زیرا واقعیتی به نام مصرف و تقاضای برای خرید این کالا موجود است و بخش‌هایی که تقاضا برای آن‌ها بسیار است از طریق قاچاق تامین می‌شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.