عدم درج برچسب قیمت عامل گرانفروشی / جریمه ای بالغ بر ۲۱ میلیارد برای متخلفان صنفی – اخبار اجتماعی

سرپرست تعزیرات استان فارس ازجریمه ی بیش از ۲۱ میلیارد ریالی متخلفان صنفی خبرداد.

مبشری در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ازابتدای سال تاکنون دراستان فارس به بیش از ۱۵ هزار پرونده تخلفاتی اصناف از طریق شعب استان رسیدگی شد که درهمین راستا از مجموع ۱۵ هزار پرونده تخلفاتی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفین صنفی صادر گردید.
وی درادامه اظهار داشت:‌ اکثر تخلفات مذکور مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.
مبشری درخصوص تخلفات مذکور گفت: برای واحدهایی که اقدام به درج قیمت نکرده اند پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۰۰ هزار ریال تشکیل می شود. و درخصوص گرانفروشی نیز بنا به قانون نظام صنفی مجازات این تخلف نیز جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی معادل مبلغ گرانفروشی است.
سرپرست تعزیرات استان فارس افزود: درصورتی که جریمه نقدی کمتراز ۱۰۰ هزار ریال باشد جریمه نقدی معادل ۱۰۰ هزار ریال و چنانچه کل مبلغ جریمه های نقدی پس از سومین بار تخلف به بیش از ۲ میلیون ریال برسد پارچه یا تابلویی به سردرب محل کسب مبنی بر متخلف بودن واحد صنفی به مدت ۱۰ روز نصب می گردد و در صورتی که کل مبلغ جریمه نقدی پس از چهارمین مرتبه به بیش از ۲۰ میلیون ریال برسد علاوه بر نصب پارچه مذکور محل کسب به مدت ۳ ماه تعطیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برچسب قیمت هایی که قابل خواندن باشد و یا برچسب قیمت کالا حتی بدون اطلاع از روی کالا افتاده باشد از مصادیق عدم درج قیمت است که با این تخلفات از سوی متخلفین برخورد می شود./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.