عدم رعایت تساوی همه در برابر قانون سرکش متخلفان را در پی دارد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: عدم رعایت اصل تساوی در برابر قانون، باعث نافرمانی و سرکشی متخلفان در جامعه می‌شود.

غلامرضا عرب گری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نباید هیچ تفاوتی در اجرای قوانین میان شهروندان یک جامعه وجود داشته باشد اظهار داشت:  تمامی افراد جامعه در برابر قوانین مساوی هستند، بنابراین تمام ارکان و اجزا حاکمیت یا قوای سه گانه در جمهوری اسلامی ایران باید این اصل را نسبت به شهروندان به صورت کاملا یکسان و بدون تبعیض اعمال کند.

این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید براصل تساوی افراد در برابر قانون ادامه داد: چنانچه این تلقی در میان شهروندان و حتی افراد صاحب منصب وجود داشته باشد که اگر مرتکب تخلف یا جرمی شوند با آنها برخوردی نخواهد شد، به طور قطع در ارتکاب تخلفات مصمم تر می‌شوند.

عرب گری تصریح کرد: عدم رعایت اصل تساوی در برابر قانون علاوه بر اینکه سرخوردگی شهروندان  را به دنبال دارد، می‌تواند پیامدی مانند نافرمانی و سرکشی متخلفان را هم به همراه داشته باشد.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه باید در اجرای قانون تبعیضی میان شهروندان و مسئولان و یا صاحب منصبان وجود نداشته باشد خاطرنشان کرد: اگر چنانچه به موقع، صریح و قاطع با متخلفین برخورد نشود همواره این تصور برای آنها قوت می‌گیرد که هرگاه اراده کنند و مرتکب خلافی شوند قانون در مورد آنها اعمال نخواهدشد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.