عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی انبار کالا را رقم زد

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۴:۵۰:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون عملیات سازمان آتش نشانی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- انبار کالاهای لوازم خانگی در دولت آباد دچار آتش سوزی شد که با تلاش آتش نشانان ۱۰ ایستگاه آتش نشانی و در طی ۱۳ ساعت عملیات نفسگیر، مهار و به طور کامل خاموش شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ساعت ۱۷:۱۱ عصر روز گذشته در پی تماس شاهدان این آتش سوزی مهیب با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ۱۰ ایستگاه آتش نشانی را همراه با گروه امداد و نجات و تانکرهای آب ۷ ایستگاه، دستگاه های تنفسی منطقه ۲، ۱ و ۵، فوماتیک های ۴ ایستگاه، نردبان ایستگاه ۱۴ و تجهیزات دیگر را به محل حادثه در دولت آباد، میدان بروجردی، بلوار شهرزاد اعزام کرد.
مهندس فتح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از ابتدایی ترین ساعات آتش سوزی در محل حضور داشت در این باره گفت: این انبار حدود ۳۰۰۰ مترمربع مساحت داشت که به صورت نیمه باز و نیمه بسته مملو از لاستیک، کالاهای بازرگانی و لوازم خانگی به صورت ناایمن چیده شده و کاملا شعله ور بود.
وی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت این انبار بزرگ که در بین دو مجتمع مسکونی قرار گرفته بود و تنها یکی از این مجتمع ها تعداد ۳۶۶ واحد مسکونی داشت و متأسفانه هیچگونه تائیدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی دریافت نکرده بود و و ۴۸ واحد دیگر آن نیز به دلیل همجواری انبار کالا در آستانه سرایت آتش قرار گرفته بود.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی درباره عملکرد نیروهای آتش نشانی خاطر نشان کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه شهروندان و ساکنان واحدهای مسکونی را از محل خطر که بشدت آلوده به آلاینده های سمی ناشی از آتش سوزی، دود و حرارت شده بود تخلیه و به محل امنی انتقال دادند و همزمان گروه دیگر با استفاده از دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده عملیات خاموش کردن آتش را آغاز و به کانون آتش نزدیک شدند و آتش را تحت کنترل و مهار خود درآوردند و از سرایت آن به انبارهای دیگر و مجتمع های مسکونی جلوگیری کردند.
گفتنی است عملیات لکه گیری و ایمن سازی تا ساعت ۶:۳۰ بامداد امروز ادامه داشت.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد اما سه نفر از آتش نشانان در حین عملیات دچار آسیب دیدگی شدند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی از مالکان انبارهای کالا خواست که اجناس خود را با رعایت اصول انبارداری و طبقه بندی استاندارد چیدمان کنند و ایمنی انبار ها را کاملا رعایت کنند و حتما تجهیزات اولیه و کپسول خاموش کننده را در محل داشته باشند و همچنین از شهروندان درخواست کرد به توصیه کارشناسان سازمان آتش نشانی توجه کنند و در صورت بروز هر نوع حادثه به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند و در صورت نیاز محل حادثه را ترک کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۶۵۰۱۸۴۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.