عدم شناخت صحیح عمده سبب طلاق در دوران نامزدی

اردیبهشت ۱۴۰۳

این جامعه‌شناس با بیان اینکه طلاق در دوران نامزدی نشان از عدم شناخت صحیح از طرف مقابل است، گفت: برای کاهش معضل‌های رفتاری باید براساس تعالیم اسلامی ایرانی رفتار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اغلب اشخاص از دوران نامزدی خود به عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی‌شان یاد می‌کنند، دختران و پسرهای جوان می‌توانند به این ترتیب شریک زندگی خود را بهتر و بیشتر بشناسند، اما دوران کنونی اینترنت، تلفن همراه، عصر ارتباطات و سرعت بسیار از عوامل را تحت تاثیر قرار داده است آن هم به این سبب که آمار‌های طلاق موجود در دادگاه‌ها گواه این است که دختران و پسران جامعه ما بسیار زود به آخر کتاب زندگی مشترک خود رسیدند و زودتر از آن که فکر را کنند از همدیگر جدا می‌شوند.  
 
درباره دلایل جدایی زوجین در دوران عقد یا نامزدی ابراهیم فیاض جامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: متاسفانه جوانان ما ازدواج را هوس و شوخی گرفتند آنها براساس توجه به مباحث مادی تحت عنوان جذب شدن طرف مقابل با تلفن با در خیابان این آشنایی صورت می‌گیرد و بدون اینکه دربارهٔ هم تحقیق کنند و شناخت کاملی نسبت به یکدیگر داشته باشند با هم نامزد شده و ازدواج می‌کنند.  
 
*توجه به اعتقادات ضروری است

وی افزود: سبب اینکه اشخاص بعد از طی کردن دوره نامزدی طلاق می‌گیرند این است که آنها بدون توجه به معنویات ازدواج و بدون توجه به معنویات و پایبندی به اصول معنوی روز به روز بر میزان طلاق دختران افزایش می‌یابد.  
 
*به رفتارهای اصولی بها دهید

فیاض با بیان اینکه بیش از ۷۲ درصد تقاضای طلاق از جانب دختران است گفت: پرونده‌های متعددی در دادگاه‌ها وجود دارد که دختری بعد از گذشت ۲۴ ساعت از ازدواجش بر سر مسئله‌ای قابل اغماض تصمیم به طلاق گرفته است، در اصل دختران و پسرها باید قبل از اقدام به ازدواج مهارت‌های زندگی را آموخته و در زندگی خود لحاظ کنند.  
 
وی اظهار داشت: اشخاصی که قبل از ازدواج مبادرت به دوستی با جنس مخالف می‌کنند، بدون شکل در زندگی مشترک با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند بود آن هم به این سبب که آنها همسرشان را با دوستان قبل خود مقایسه می‌کنند.  
 
*عشق‌های آتشین مقطعی اما بی‌ دوام

این استاد دانشگاه تاکید کرد: کمرنگ شدن معنویات در خانواده‌ها، آشنایی‌های لحظه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی، چت و دوستی‌های خیابانی عشق‌های مقطعی، آتشین اما بی‌دوام را در پی دارد.  
 
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما روابط زوجین در دوران عقد چگونه باشد؟ گفت: همانطور که از قدیم رسم بوده والدین در ازدواج فرزند‌شان دخالت کرده، تحقیقات لازم را انجام دهند و دختران امروز هم باید اخلاق و رفتارشان را مطابق یک بانوی ایرانی-مسلمان ارتقاء دهند.  
 
وی در پایان با بیان جمله ای از کارل مارکس مبنی بر اینکه دین، قلب یک دنیای بی‌قلبی است، گفت: برای دستیابی به زندگی بدون تنش باید اعتقادات مذهبی را ارتقا داد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.