عدم صدور روادید برای “ابوطالبی” خلاف مقررات حقوق بین‌الملل است/ آمریکا از میزبانی خود سوء استفاده می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک حقوقدان گفت: ممانعت از حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل خلاف مقررات حقوق بین‌الملل است و اقدام آمریکا به این معنی است که این کشور از میزبانی خود سوء استفاده می‌کند.

” مسعود البرزی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر سنا و کنگره آمریکا مبنی بر صادر نکردن روادید از سوی دولت این کشور برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: سازمان ملل متحد بخشی از حاکمیت دولت آمریکا نیست که این کشور اختیار چنین عملی را داشته باشد و از صدور روادید برای نماینده کشورمان در سازمان ملل ممانعت به عمل آورد.
 
وی ادامه داد: مطابق قرارداد مقر “headquarters agreement” در اوایل تشکیل سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷، آمریکا نمی‌تواند در مکاتبات بین کشورها مانعی ایجاد کند.
 
البرزی تصریح کرد: کشور آمریکا طبق قرارداد سازمان ملل متحد متعهد شده است که مانع مکاتبات نشود اما این در حالی است که  این کشور برای  نماینده ما در سازمان ملل متحد محدودیت تردد قائل شده است.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: ممانعت از حضور “حمید ابوطالبی” نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل خلاف مقررات حقوق بین‌الملل است و اقدام آمریکا به این معنی است که این کشور از میزبانی خود سوء استفاده می‌کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.