عدم ضرورت ورود قضات به مدارس

۲۵م دیماه ،

کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

یک حقوقدان با اشاره به عدم ضرورت ورود قضات به مدرسه گفت: وکلا و حقوقدانان نیز می‌توانند با زبانی ساده مسائل حقوقی که برای دانش آموزان قابل درک است را مطرح کنند.

“محمد رضا کاظمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ طرح ” قاضی مدرسه” گفت: اجرای این طرح سبب افزایش آگاهی و آشنائی دانش آموزان با جرائم و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تصریح کرد: آشنائی دانش آموزان با مسائل حقوقی سبب می شود در آینده در برخورد با موضوعاتی مانند صدور چک و خرید و فروش یا بیع با مشکلی روبرو نشوند چراکه بسیاری از جرائم ناشی از عدم آشنائی با قوانین است.

کاظمی با بیان اینکه ضرورتی ندارد صرفا قضات وارد مدارس شوند گفت: وکلا و حقوقدانان می‌توانند با زبانی ساده مسائل حقوقی را که برای دانش آموزان قابل درک است مطرح کنند، لذا لزومی ندارد یک قاضی درجایگاه حقوقی خود وارد مدرسه شود.

این وکیل دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: آثار و تبعات عدم آگاهی نوجوانان با قانون و جرائم ضرورت اجرای این طرح را ایجاب کرد .

گفتنی است؛ هفته قبل معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از اجرای طرح «قاضی مدرسه» درتمامی استان‌های کشور خبر داد و این طرح را گامی مثبت برای آگاه سازی دانش آموزان توصیف کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.