عدم مصرف گرایی، شرط تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور

خوجگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

سخنگوی جنبش عدالتخواه با بیان اینکه بزرگترین آسیب برای جامعه اسلامی مصرف‌گرایی است، گفت: از مسئولان و دولت خواستاریم در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی،‌ جلوی واردات کالاهای غیر ضروری به کشور را بگیرد.

 مهدی خوجگی سخنگوی جنبش عدالتخواه دانشجویی درگفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور و مطابقت آن با شعار سال نیز است و از طرفی وقتی کشور با شرایط تحریم اقتصادی روبرو است جلوی ورود کالاهای بی‌رویه خارجی و تبلیغات آن گرفته نمی‌شود، اظهار داشت: ما خواهان آن هستیم که مسئولین مربوطه پاسخگوی این قضیه باشند، نکته جالب اینجاست که بسیاری از کشورهایی که ما را تحریم کرده‌اند، متأسفانه در بازار شاهد ترویج و تبلیغ کالاهای وارداتی آن کشورها هستیم.

وی تصریح کرد: یک جامعه برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشد، نباید مصرف‌گرا باشد، زیرا بزرگترین آسیب برای جامعه اسلامی مصرف‌گرایی است.

خوجگی در ادامه افزود: چه در شرایط عادی و چه بحران از لحاظ اقتصادی ما می‌بایست از تبلیغ کالاهای لوکس و خارجی خودداری کنیم و از واردات این محصولات اجتناب کنیم.

سخنگوی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: واردات و صادرات کالا به دست دولت است و دولت کاملا این اختیار را دارد که با تعرفه جلوی واردات کالاهای غیرضروری را بگیرد که در این صورت جلوی تبلیغات گسترده هم گرفته می‌شود.

خوجگی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از سیاسیون و قدرتمندان اقتصادی، منافعشان در واردکردن این کالاهاست، عده‌ای در کشور ذی‌نفع هستند که از واردکردن کالاهای خارجی سود می‌برند و برای منافع اقتصادیشان قانون را دور می‌زنند.

وی در پایان گفت: شهرداری و وزارت ارشاد در بحث تبلیغات کالای خارجی می‌بایست بیشتر توجه کنند تا از طریق فرهنگ سازی کمکی به این مقوله شود.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.