عدم همکاری مترو تهران دلیل تأخیر در بهره برداری از کمربندی باقرشهر

برگی دیگر از بی مهری های تهران نسبت به باقرشهر:

عدم همکاری مترو در جابجایی دکل های انتقال برق دلیل اصلی تأخیر به وجود آمده در بهره برداری از کمربندی غربی باقرشهر است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، قرار گرفتن باقرشهر در جنوبی ترین نقطه تهران و وجود شاهراه اتصال شمال به جنوب کشور و همچنین وجود کارخانجات و کارگاه های تولیدی، بهشت زهرا و پالایشگاه نفت روزانه حجم بسیار سنگینی از وسایل نقلیه سبک و سنگین از این مسیر تردد می کنند واین عامل مدیران شهری را بر آن داشت تا به احداث کمربندی مشکلات ترافیکی این شهر را مرتفع کنند.

به گفته نایب رییس شورای اسلامی باقرشهر اجرای این پروژه یکی از شاخص ترین و کاربردترین پروژه های ترافیکی عمرانی شهر است که بهره برداری از آن پاسخی به مطالبات شهروندان است.

این در حالیست که با توجه به پیشرفت پروژه مقرر شد تا پایان سال ۹۰ کمربندی به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم همکاری مسئولان شهری تاکنون تکمیل نشده است.

*عدم همکاری مسئولان مترو با شهرداری باقرشهر

شهردار باقرشهر در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت این پروژه و عدم امکان تغییر مسیر کمربندی و با توجه به معارضی خطوط انتقال برق مترو، در آذرماه سال گذشته از ریاست مترو خواسته شد نسبت به جابجایی و یا افزایش ارتفاع دکل ها و یا انتقال کابل های برق از زیرزمین اقدام نماید.

جمشیدسعادتمند ادامه داد: به همین منظور در جلسه ای که با حضور مدیریت برق مترو تهران، معاونین امور زیر بنایی و حراست شرکت مترو جمعی از مسئولان شهری داشتیم، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، شرکت متروی تهران در خصوص جابجایی و یا افزایش ارتفاع دکل های مترو و یا انتقال کابل های برق از زیرزمین اقدام نمایند که متأسفانه علی رغم قول مساعد مسئولان و پیگیری های بسیار و مکاتبه های بعدی، تاکنون هیچگونه اقدام مؤثری در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی در ادامه ضمن عذرخواهی از شهروندان باقرشهر به دلیل تأخیر ایجاد شده در بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: براساس توافقات قبلی مقرر شده بود تا شهرداری باقرشهر مساعدت و همکاری لازم را در ارسال تجهیزات و ادوات اقدام و مجوز حفاری مسیر فوق را به صورت رایگان صادر نماید که به دلیل عدم همکاری و پیگیری تاکنون این پروژه پیشرفت مناسبی نداشته است.

گفتنی است: این طرح منطبق با طرح تفصیلی شهر و توسعه شهر در آینده از سمت غرب و وجود اراضی جعفرآباد و دانشگاه پیام نور نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی و بهبود تردد در این مسیر ایفا خواهد کرد.

اما با توجه به اینکه بیشتر مشکلات این شهر به دلیل وجود صنایع صنعتی و توسعه بهشت زهرا(س) که عواید آن نیز به جیب شهرداری تهران می رود به شهروندان باقرشهری تحمیل شده است مساعدت شهرداری تهران در رفع مشکلات عمرانی باقرشهر تنها کمک ناچیزی است که مدیران شهری تهران می تواند به اهالی این شهر بکنند./ام

گزارش: فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.