عدم واردات برنج در فصل برداشت / تعدیل قیمت تخم مرغ تا هفته آینده

چکیده: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با تاکید بر عدم واردات برنج در فصل برداشت گفت: به منظور حمایت از تولید داخل در فصل برداشت برنج تعرفه حمایتی وضع خواهد شد.

 به گزارش ارانیکو به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت و معدن حسن رادمرد» با اشاره به برخی انتقادها در زمینه واردات برنج در زمان برداشت محصول تصریح کرد: در حال حاضر مصرف برنج در کشور بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که از این میزان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن از تولید داخل تامین می‌شود .
وی با بیان اینکه به رغم همه تولیدات داخلی ناچار به واردات این محصول به کشور هستیم افزود: اما در زمان فصل برداشت به هیچ عنوان واردات صورت نخواهد گرفت و تمهیدات اندیشیده شده در بحث تعرفه نیز به گونه ای است که در جهت حمایت از تولید داخل وضع شود.
رادمرد در ادامه سخنان خود به تنظیم بازار تخم مرغ در جلسه کارگروه کنترل بازار اشاره کرد وگفت: حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تخم مرغ از مباحثی بوده که همواره مورد توجه قرار داشته از این رو تامین ،‌توزیع و تعدیل قیمت این محصول نیز در راس برنامه های ما قرار دارد.
به گفته وی،‌ براساس تفاهم نامه انجام شده با اتحادیه مرکزی مرغدران مقرر شده است تا مرغداریها ی مرغ تخم گذار،‌تولیدات خود را در اختیار واحدهای تولیدی منتخب بگذارند که به دنبال این اقدام و از این رهگذر علاوه بر تعدیل و کاهش قیمت مرغ شاهد عرضه مناسب در سطح بازار باشیم.
راد مرد در بخش دیگری از سخنان خود علت برخی گرانی ها در کالا های اساسی را ناشی از تامین نهاده و مواد اولیه وارداتی ذکر کرد و گفت: در شرایط کنونی بازار از روند با ثباتی در زمینه تامین،‌عرضه و قیمت گذاری کالاهای اساسی برخوردار است به طوری که در خیلی از کالاهای اساسی افزایش قیمت چندانی نداشتیم.
به گفته وی، فرایند واردات مواد اولیه و تامین نهاده از خارج از کشور به سرعت در حال پیشروی است و مشکلات ناشی از کندی و طولانی شدن تخلیه محمولات و در حال حل شدن است.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با کنترل و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم در رسیدن به قیمتها و عرضه با ثبات بیش از پیش موفق باشیم .


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.