عدم وجود دستگاه اتوکلاو در ۳ بیمارستان استان بوشهر

۲۷خردادماه،

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد:

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ۱۴ بیمارستان بوشهر سه بیمارستان دستگاه اتوکلاو(جداسازی زباله‌های بیمارستانی)ندارد که تا سه ماه آینده وضعیت آنها مشخص می‌شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید اصغر مطهری با بیان اینکه آب دریا در شهر بوشهر بدلیل ورود فاضلاب انسانی آلوده است اظهارداشت: بدلیل ورود فاضلاب خانگی به دریا از سال قبل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه فاضلاب خانگی از ۹ نقطه شهر وارد دریا می‌شود تاکید کرد: تخلیه فاضلاب انسانی به دریا سبب شده است که متاسفانه هیچ نقطه‌ای درشهر بوشهر از دیدگاه ما برای شنا کردن مورد تایید نباشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کاهش فضای سبز در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری خبرداد و گفت: سرانه فضای سبز در کشور به ازاء هر نفر ۱۰مترمربع است که این رقم در استان بوشهر ۶ و ۸ دهم متر مربع به ازای هر نفر است.
مطهری افزود:کاهش بیش از ۳ مترمربعی فضای سبز استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری نشانگر خوب عمل نکردن شهرداریهای استان در توجه به فضای سبز است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به حوزه پسماند عادی در این استان تصریح کرد: در این حوزه استان بوشهر دارای وضعیت مطلوبی نیست بطوریکه هیچ شهری در استان بوشهر از شرائط مطلوبی برخوردار نیست و تنها درجزیره خار ک وضعیت قابل قبولی در زمینه مدیریت پسماند، ملاحظه می‌شود.
وی افزود: طبق برنامه‌ ریزی هایی که در سال جاری صورت گرفته است ،طرح مطالعه مکان یابی برای دفع پسماندهای شهری اجرایی خواهد شد که با تامین تجهیزات لازم، مدیریت اصولی پسماند بصورت استاندارد عملی گردد.
مطهری با بیان اینکه اعتباری در کارگروه پسماند استان بوشهر مصوب شده است افزود: ۳ و نیم میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت پسماند استان بوشهر مصوب شده است که پرداخت این اعتبار تا یکماه آینده نهایی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به آلودگی نفتی خلیج فارس افزود: سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نفت وارد خلیج فارس می‌شود که بدلیل وجود آب سنگ‌ها و مرجانهای دریایی آسیب جدی به خلیج فارس وارد نمی شود واین اهمیت توجه بیش از پیش به بقاء وحفاظت آبسنگ ها و مرجانهای دریایی را به جامعه و مسئولان امر گوشزد می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: برای تولید یک لیوان شیر ۲۰۰لیترآب، رشد، برای رشد فراوری تا استفاده از قهوه حدود ۱۴۰ لیتر آب، و برای تولید یک عدد همبرگر ۱۶۰۰ لیترآب مصرف می‌شود که این بخشی از تخریب‌های وارد به محیط زیست است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.