عدم پذیرش نقش تشکل های صنفی بعنوان بازوی کارشناسی دولت

۰۸م اسفند ،

ˈحمید رضا قمیˈ عصر سه شنبه در نشست هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، اظهار داشت: با وجود همه چالش ها و موانع تعداد اعضای این تشکل در کشور رشد قابل توجهی یافته و در حال حاضر به هشت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به تشدید تحریم های ظالمانه، رکود اقتصاد جهانی و بی توجهی به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: با وجود این موانع، در چند سال اخیر حوزه جغرافیایی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گسترش یافته و استان های البرز، کردستان و خوزستان تحت پوشش سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: مقدمات تشکیل نظام های استانی در خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، اردبیل و سمنان در حال انجام است.

قمی، توسعه روابط بین الملل را از نقاط برجسته عملکرد سال جاری در سازمان نظام صنفی رایانه ای عنوان کرد و گفت: تشکیل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اکو با جدیت دنبال شد و پذیرش پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در اجلاس سران بخش خصوصی ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات کشورهای عضو اکو در ۲۱ آبان ماه در تهران جهت تشکیل انجمن ارایه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو به بار نشست.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: حضور موثر در حوزه قانون گذاری بیش از پیش میسر شد و در اغلب استان ها تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار شده است.

قمی، عمده ترین چالش ها و موانع این نهاد صنفی را عدم تطابق سطح توقعات اعضای صنف با امکانات، اختیارات و منابع سازمان و تنوع و تناقض در طیف مطالبات صنف با توجه به پوشش گسترده سازمان و فقدان منابع مادی و انسانی در سازمان عنوان کرد.

گفتنی است که سازمان نظام صنفی رایانه ای، جهت نظم بخشی و ساماندهی فعالیت های تجاری رایانه ای مجاز و با هدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکت موثر در ساماندهی امور تجاری رایانه ای تشکیل شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با حکم رئیس جمهوری منصوب می گردد.

اقتصام ( ۳) ** ۱۵۷۹/۱۵۹۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.