عده‌ای با حمایت از اقدامات تروریستی، در اجرای اصلاحات سنگ‌اندازی می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘حامد حسن’ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوریه برای اصلاحات گام های مثبتی برداشته است.

وی از جمله اصلاحات انجام شده را در زمینه تعدد احزاب و همچنین تحولات در خصوص قوانین پارلمانی و رسانه ها بیان کرد.

وی اظهارداشت: بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز به این اصلاحات و اقدامات پایبند است.

سفیر سوریه در تهران با یادآوری مشارکت ۶۵ درصدی مردم سوریه در همه پرسی گفت: بعد از حضور پرشور مردم در این همه پرسی و اظهارات بشار اسد انتظار داشتیم بحران ها در این کشور با توجه به دخالت های خارجی ها کمتر شود.

حامد حسن ادامه داد: اما مشاهده می کنید که این اصلاحات نیز مانع سنگ اندازی و اقدامات تروریستی که از سوی برخی کشورها حمایت ها می شود، نشده است.

وی به حضور ناظران عرب منتخب از سوی اتحادیه عرب در این کشور اشاره کرد و گفت: آنها با وجود حضور ناظران عرب و تاکید بر اقدامات تروریستی مخالفان دولت سوریه درصدد کندکردن روند اصلاحات هستند تا این برنامه ها به نتیجه نرسد.

سفیر سوریه در تهران افزود: ناظران منتخب اتحادیه عرب از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده از سوی بشار اسد هستند.

حامد حسن یادآور شد: وقتی گروه ناظران اعزامی اتحادیه عرب گزارش بی طرفانه ای ارایه کردند، این اتحادیه متوجه شد که این اقدام ناظران به سود سوریه و بشار اسد است و از این رو ناظران اعزامی را به این کشور بازگرداند.

وی تاکید کرد: با خروج این ناظران از سوریه دخالت های بیگانگان در این کشور آغاز شد.

وی همچنین اظهار داشت: تصمیم دولت سوریه برای همکاری با سازمان ملل منجر به حضور کوفی عنان به عنوان فرستاده این سازمان به دمشق شد.

سیام**۲۰۲۳**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۴۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.