عده‌ای که در مبارزات انقلاب شرکت نداشتند سهم‌خواهی می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر پنجشنبه در ادامه تفسیر سوره احزاب که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: اسلام و قرآن می‌گوید اگر تمام دنیا گنهکار بودند مسلمان نباید اطاعت از خط خدا را فراموش کند.

وی ادامه داد: برخی از منافقان در مدینه نشسته بودند و برای آنهایی که به جنگ احزاب رفته بودند نامه می‌نوشتند و از آنها می‌خواستند جنگ را ترک کنند تا کشته نشوند. اینها انسان‌های ترسو و نادان و ضعیف الایمان بودند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: الان هم افرادی هستند که می‌گویند دستتان را در دست آمریکا بگذارید، همان کاری که قذافی کرد و تمام تاسیسات هسته‌ای را با یک کشتی به آمریکا فرستاد.

به گفته آیت الله مکارم شیرازی الان هم افرادی هستند که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی شرکت نداشتند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سهمیه خودشان را می‌خواستند.

وی ادامه داد: الان همان مسائل زمان پیامبر و همان ترسوها و انسان های دوچهره در زمان ما دیده می‌شوند و طلبکارانه سهم خواهی می‌کنند در حالی که هیچ گامی در راه انقلاب برنداشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر اسلام می‌فرماید مشکل اینها نداشتن ایمان است و اگر ایمان داشتند این کارها را نمی‌کردند و این حرف‌ها را نمی‌زدند. اینها اگر کار خیری انجام دادند همه آنها بر باد می‌رود برای اینکه شرط داشتن بقاء خیر، داشتن ایمان تا آخر عمر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره عشق و علاقه امام علی(ع) به شهادت اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند اگر تمام عرب دست به دست هم دهند والله پشت به میدان نمی‌کنم و این نشان دهنده ایمان و توانایی و قدرت روح ایشان است که ایجاب می کند این حرف را بیان کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این اسلام ارزان به دست نیامد که ارزان از دست برود، گفت: در یکی از جنگ‌ها به قدری زخم‌ها در بدن امام علی (ع) نزدیک بود که وقتی از جنگ برگشتند پیامبر پزشکانی فرستادند که زخم‌های ایشان را بخیه کنند اما این زخم‌ها به قدری به هم نزدیک بود که نمی‌شد بخیه کنند.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن شب قدر خواستار بیان دعا برای پیروزی مسلمانان و رفع مشکلات شد و اظهار کرد: ما از اینکه کشورمان کشور شیعه علی ابن ابیطالب است افتخار می‌کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.