عذرخواهی از مسافران/مشکل پروازها حل شد

۱۸م دیماه ،

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با عذرخواهی ازمردم بخاطر لغو و تاخیرهای بوجود آمده در پرواز های داخلی،از حل این مشکل خبر داد.

آقای پهلوانی درمصاحبه با خبرنگار واحدمرکزی خبر با اشاره به لغو تاخیر بعضی پروازها به سبب اختلاف حساب مالی بین دو شرکت هواپیمایی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: خوشبختانه با هماهنگی و توافق صورت گرفته مشکل،لغو و تاخیر پروازها حل شد و از این ساعت به بعد لغو پرواز یا تاخیر به سبب اختلاف حساب مالی بین شرکت های هواپیمایی و شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی نخواهیم داشت.
وی افزود:از سه هفته قبل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که باید حساب های خود را تسویه کنند درغیر این صورت فقط در ازای دریافت نقدی سوخت داده خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:برهمین اساس با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مذاکره کردیم و دو هفته مهلت خواستیم که روزگذشته این مهلت به پایان رسید و شرکت هایی که توانستند حسابهای خود را پرداخت کنند مشکلی نداشتند اما دو شرکت بعلت تسویه نکردن حساب این مشکل برایشان بوجود آمد.
وی اضافه کرد: به شرکت های هواپیمایی نیز دو روز فرصت دادیم تا با شرکت ملی پخش مذاکره و مشکل حساب مالی خود را حل کنند.
پهلوانی گفت:فردا مسئولان این شرکت ها قرار است با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی توافق کنند درغیر این صورت اجازه پرواز به آنان نخواهیم داد .
وی افزود: حل مشکل اقتصادی شرکتها مهم است اما نمی توانیم از حقوق مردم کوتاه بیاییم .

مهلت شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت های هواپیمایی

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: با پذیرش قرارداد تامین سوخت هواپیما با نرخ مصوب هر لیتر -۷۰۰ تومان بسیاری از شرکت های هواپیمایی مشکل پرواز ندارند.
مجید شهیدی با اشاره به اینکه بدهی خطوط هوایی به شرکت ملی پخش موضوعی قدیمی بوده که مبلغ آن به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده و تاکنون هم تسویه حسابی صورت نگرفته است،افزود: براساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها مقرر شد از اول آذر امسال قیمت هر لیتر بنزین هواپیما به ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کند که مسئولان خطوط هوایی و وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفتند ۳۰ آذر امسال در این زمینه قراردادهای تازهی با شرکت پالایش و پخش امضا کنند که تا اوایل امروز این اقدام از سوی شرکت های هواپیمایی انجام نشده بود.
شهیدی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی کاسپین، معراج، ساها، هسا، فراز قشم و ایران ایرتور ؛ قرارداد تازه را امضا و بخشی از بدهی خود را تسویه کردند ، گفت: شرکت های هواپیمایی ماهان و آسمان نیز تا صبح پنجشنبه مهلت گرفتند و شرکت هما هم با پیش پرداخت مبلغی تا ساعت ۹ چهارشنبه فرصت گرفته است.
وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی فقط در صورتی به شرکت های هواپیمایی سوخت تحویل می دهد که قراداد تازه امضا را کنند یا پرداخت ها را به صورت نقدی و با  قیمت های تازه انجام دهند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.