عراقچی:راکتور تحقیقاتی اراک حتما به کار خود ادامه خواهد داد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عباس عراقچی در جمع رسانه‌های داخلی گفت: از نظر من راکتور تحقیقاتی اراک حتما به کار خود ادامه خواهد داد و در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده و فکر می‌کینیم می‌شود با استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های جدید این نگرانی‌‌ها را پوشش داد،به هر حال دیدگاه جدید به دیدگاه ایران نزدیکتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان پس از پایان مذاکرات روز نخست مذاکرات با اعضای ۱+۵ در نشست خبری با رسانه‌های داخلی گفت: از نظر من راکتور تحقیقاتی اراک حتما به کار خود ادامه خواهد داد.

عراقچی افزود:  در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده و فکر می‌کینیم می‌شود با استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های جدید این نگرانی‌‌ها را پوشش داد،به هر حال دیدگاه جدید به دیدگاه ایران نزدیکتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعهدات طرف مقابل گفت:: تعهدات طرف مقابل در توافق ژنو خیلی روشن آمده است و در طول مذاکرات هم به آن پرداخته و روشن‌تر خواهد شد. اصلی‌ترین تعهد آن‌ها پذیرش حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اجرای این حقوق است همانطور که در توافق ژنو آمده حقوق ایران محترم شمرده خواهد شد و غنی‌سازی ایران ادامه پیدا خواهد کرد و توافق بعدی این است که تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

عراقچی اضافه کرد: تعهدات طرف مقابل باید در گام نهایی محقق شود، همانطور که در دور نهایی مذاکرات و در این دور گفته شد نحوه برداشته شدن تحریم‌ها است و جلسات‌ چند ساعته در این خصوص گذاشته شد.

خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.