عراقچی امروز به وین ‌می‌رود/ دیدار با آمانو ساعت ۱۳ به وقت محلی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران به منظور دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفری یک روزه امروز(دوشنبه) راهی وین می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز(دوشنبه) سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به منظور دیدار و گفتگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین می‌رود.

همچنین قرار است؛ عراقچی ساعت ۱۳ به وقت محلی در آژانس با آمانو دیدار کند و پس از آن دوازدهمین دور مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز قبل (یکشنبه) در مورد گفتگوهایش با آمانو گفت: در دیدار با یوکیا آمانو در وین دربارهٔ ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رویکرد تازه ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهام‌ها و سوال‌ها میان دو طرف گفتگو می‌کنم.
 
وی دربارهٔ مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ اظهار داشت: مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۸ و۹ آبان) در وین مقر سازمان ملل ‌ صورت می‌گیرد.
 
عراقچی دربارهٔ ترکیب هیئت کارشناسی ایران در این مذاکرات تصریح کرد: کارشناسانی از وزارت‌خانه‌های “نفت”، “صنعت، معدن و تجارت”، “راه و شهرسازی”، “بانک مرکزی” و “سازمان انرژی اتمی کشورمان” این هیات را همراهی می‌کنند.
 
وی افزود:  در مورد آخرین وضعیت مذاکرات ایران و ۱+۵ در این گفتگوها بحث خواهد شد.
 
مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران یادآور شد که ریاست هیئت ایرانی بر عهده حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه است.

شایان ذکر است؛ براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر ماه (۱۵ و ۱۶ اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است ۱۶ و ۱۷ آبان (۷ و ۸ نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم ۶ کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

همچنین مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این در نشست سخنگویی اعلام کرد بود که مذاکرات کارشناسان با فاصله زمانی قبل از مذاکرات بعدی ژنو برگزار و نتایج گفت‌وگوهای کارشناسان به طور منظم و دقیق به مقامات عالی‌رتبه کشور منتقل و پس از آن نشست ژنو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه کارشناسی، علمی و تحریم پیش‌بینی شده، عنوان کرد: تماس و مذاکره با نهادها و مراجع رسمی مسئول این امور آغاز شده که کارشناسان در بحث بیمه، بانک و تحریم در تیم حضور داشته باشند که با تعیین زمان دقیق و مکان مذاکرات، اسامی گروه کارشناسی در صورت لزوم اعلام می‌شود .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.