عراقچی: طرح محرمانه است و محرمانه باقی می ماند تا مذاکرات به نتیجه برسد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عباس عراقچی در خصوص طرح ایران اظهار داشت: طرح محرمانه است و محرمانه باقی می ماند و تا وقتی مذاکرات به نتیجه برسد. این توافقی است که با پنج بعلاوه یک نیز صورت گرفته و امیدواریم در طول مذاکرات تا بعد از ظهر و فردا جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

در اولین دور مذاکرات ژنو بر سر برنامه اتمی ایران، پیشنهاد محرمانه ایران به گروه پنج بعلاوه یک تحویل داده شد.

جزییات بسته پیشنهادی ایران هنوز معلوم نیست و عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است جزییات این بسته تا پایان مذاکرات محرمانه می ماند.

به گزارش بولتن نیوز، اولین دور مذاکرات در صبح روز سه شنبه در ژنو انجام شد و دور دوم این مذاکرات بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد یافت. گفته می گردد ارزیابی نتایج این مذاکرات تا پایان مذاکرات تا روز چهارشنبه دشوار است و کشورهای مختلف تاکنون به طور محتاطانه به ارزیابی مذاکرات پرداخته اند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز کنفرانس های بین‌المللی ژنو با بیان اینکه صدای خوبی از تهران شنیده می گردد، گفته است« اما ما منتظر اقدامات عملی ایران هستیم».

آقای مان با اشاره به دیدار شب قبل اشتون و ظریف گفت است که دیدار دیشب مثبت بود و دو طرف دربارهٔ نحوه تعامل با یکدیگر گفت وگو کردند.

وی گفت که فضای مذاکرات در ژنو نسبت به قبل متفاوت است و  در پاسخ به این پرسش که بسته ایران نگرانی‌های غرب را رفع خواهد کرد؟، اظهار کرد که هنوز از جزییات این بسته خبری ندارم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اما ایران گفته است که بسته آلماتی و بسته های قبلی پنج بعلاوه یک به تاریخ پیوسته است؟ گفت: ما هم پیشنهادتی ارایه خواهیم کرد، اما این ایران است که باید به نگرانی ها پاسخ دهد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پایان دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در جمع خبرنگاران حاضر شد و کلیات طرح پیشنهادی ایران را تشریح کرد.

عراقچی گفته است« با توجه به اینکه بحث های بسیاری وجود دارد ، جزئیات مفصل است فردا اگر تا ظهر بتوانیم به جمع بندی اولیه برسیم خوب است اما احتمالا تا بعد ازظهر و شب هم ادامه دارد.

او در خصوص طرح ایران اظهار داشت: طرح محرمانه است و محرمانه باقی می ماند و تا وقتی مذاکرات به نتیجه برسد. این توافقی است که با پنج بعلاوه یک نیر صورت گرفته و امیدواریم در طول مذاکرات تا بعد از ظهر و فردا جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.برای مذاکرات یک هدف مشترک تعریف کردیم.

عراقچی همچنین فضای جلسه را مثبت توصیف کرد.

مذاکرات عصر امروز که ساعت ۱۶ به وقت تهران برگزار خواهد شد ظریف و اشتون حضور نخواهند داشت و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ریاست هیئت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

در دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ ظریف طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را با عنوان ” پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افقهای تازه” را از طریق پاورپوینت به طرف مقابل ارائه کرد


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.