عراقچی ۲۶ آذر ماه با اشتون در بروکسل دیدار می‌کند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۸ صبح به وقت بروکسل (۱۰:۳۰ به وقت تهران) با کاترین اشتون دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

فارس نوشت: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات آلمان به برلین رفته، سه‌شنبه ٨ صبح به وقت بلژیک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.

نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل به ریاست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

مسئله هسته‌ای ایران از جمله موضوعات در دستور کار این نشست است.

مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ دوشنبه هفته قبل (۱۸ آذر ماه) به مدت چهار روز در وین برگزار شد و قرار بود جمعه نیز این مذاکرات ادامه یابد که تیم مذاکره کننده ایرانی به منظور انجام مشورت‌ها این مذاکرات را قطع و به تهران بازگشت.

برخی کارشناسان اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران را عامل قطع این مذاکرات از سوی هیئت ایرانی عنوان کردند.

عراقچی که دیروز بعدازظهر به برلین سفر کرد امروز (دوشنبه) با چند تن از شخصیت‌های موثر مرتبط با ایران بر سر میز صبحانه به رایزنی پرداخت و با روزنامه زودودیچه تسایتونگ مصاحبه کرد.

سخنرانی و ناهار کاری در بنیاد کوربر از دیگر برنامه‌های عراقچی در سفر یک روزه‌اش به برلین است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با «فون گوتسه» مسئول امور خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و خانم «هابر» معاون سیاسی وزارت امور خارجه آلمان نیز دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.