عراق به اپراتورهای فعالش مجوز ۳G میدهد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

 
دولت عراق در تلاش است مجوز راه‌اندازی نسل سوم خدمات مخابراتی را با قیمت پایه ۳۰۷ میلیون دلار به هر  یک از شبکه‌های فعلی موبایلی خود واگذار کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در کشور عراق سه اوپراتور تلفن همراه حضور دارند که دایره فعالیت آن‌ها به خدمات GSM محدود می‌شود و در حالی که هیچ گونه اعتماد و اطمینانی به شبکه‌های ارتباطی این مراکز وجود ندارد، تعداد مشترکان موبایلی عراق روز به‌روز بیشتر می‌شود.
 
بر این اساس نبود خدمات ۳G در این کشور عربی طی چند سال قبل به وضوح دیده شده است و به همین سبب دولت عراق می‌کوشد با کمک گرفتن از سه اوپراتور حاضر، این خدمات را در اختیار مشترکان بگذارد.
 
"احمد العمری" یکی از اعضای اسبق "کمیسیون ارتباطات و رسانه‌های عراق" گزارش داد که شورای وزیران عراق هفته قبل برای واگذاری مجوز خدمات ۳G با یکدیگر توافق کرده‌اند.
رقم کنونی برای هر مجوز ۳۰۷ میلیون دلار اعلام شده است که البته این یک قیمت پایه محسوب می‌شود و احتمال تغییر آن وجود دارد. 
 
لازم به ذکر است که هر یک از شبکه‌های موبایلی عراق برای اخذ مجوزهای خود در سال ۲۰۰۷ میلادی ۱٫۲۵ میلیارد دلار پرداخت کردند و در آن زمان گفته شده بود که این مراکز برای دریافت مجوز ۳G نیاز به پرداخت هزینه مجزا ندارند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.