عراق مقصد بخشی از سیمان تولیدی زنجان است

به گزارش ایرنا، ‘حمید صدری’ روز سه شنبه در جریان بازدید استاندار از کارخانه سیمان زنجان اضافه کرد: این واحد تولیدی در سال ۹۰ یک میلیون دلار سیمان به عراق صادر کرده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه میزان تولید محصول نیاز به بهسازی و بازسازی تجهیزات کارخانه است افزود:‌ تعمیر و تجهیز این واحد صنعتی به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز شدید کشورهای همسایه به واردات سیمان از ایران، با تجهیز کارخانه سیمان زنجان، می توان میزان صادرات این محصول را افزایش داد.

صدری، با بیان اینکه ترکیه، عربستان صعودی و عراق از عمده خریداران سیمان ایرانی محسوب می شوند، اظهار کرد: پیش بینی می شود با روند موجود در این کشورها، طی ۳۰ سال آینده میزان نیاز آنان به سیمان ایران به شدت افزایش یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، لازمه سهیم شدن در صادرات سیمان کشور را کمک به توسعه کارخانجات سیمان در سطح این استان دانست و گفت: تجهیز و نوسازی ماشین آلات کارخانه سیمان زنجان، علاوه بر افزایش میزان تولید کمک شایانی در اشتغالزایی و بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت سیمان خمسه نیز در این بازدید، ظرفیت این کارخانه را تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: با وجود ۶۶ کارخانه سیمان با ظرفیت مجموع ۷۰ میلیون تن در سال، این شرکت از واحد های تولیدی کوچک در کشور محسوب می شود.

‘مجید خانورودی’ ایران را دارای رتبه اول تولید سیمان در خاورمیانه و رتبه پنجم در سطح جهان دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تن سیمان از کارخانه های مختلف کشور صادر شده است.

وی، ماشین آلات این واحد صنعتی را کارکرده و در سطح درجه دو و سه دانست و یادآورشد: لازمه دستیابی به تولید اقتصادی و با کیفیت ، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات است که برای تحقق این موضوع نیاز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد.

۷۳۱۹/۵۲۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۶۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.