عراق گذرگاه مرزی خود را با سوریه بست

۱۳م اسفند ،

منابع نظامی عراق اعلام کردند، پس از تصرف بخش دیگر از نواحی مرزی سوریه توسط مخالفان دولت بشار اسد، عراق گذرگاه مرزی خود را با سوریه بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری تودی زمان، همزمان با درگیری میان مخالفان بشار اسد با نیروهای دولتی در شهر “الیعربیه” سوریه که نهایتا منجر به تصرف این گذرگاه مرزی توسط مخالفان سوری شد، ارتش عراق اواخر روز جمعه برای ممانعت از کشیده شدن این درگیری به خاک عراق دست به شلیک هوایی زد.

این درگیری دو ساله در سوریه تا حدی به عراق کشیده شده که احتمال دارد به درگیری مرزهای سوریه و کشورهای همسایه کشیده و سبب بی‌ثباتی بیشتر در این منطقه شود.

پلیس عراق اعلام کرد: مقام‌های عراقی به سبب عدم نظارت دولت سوریه بر بخش‌های دیگر این منطقه مرزی، دستور داده‌اند تا اطلاع ثانوی گذرگاه مرزی “ربیعه” بسته شود.

این درگیری تعادل متزلزل قومی و فرقه‌ای در عراق را تحت تاثیر قرار داده است.

منابع نظامی عراق اعلام کردند، هر چند هر دو طرف این گذرگاه مرزی آرام است و هیچ نشانه‌ای از نیروهای سوری یا نیروهای ارتش آزادی سوریه در سراسر این مرز دیده نمی‌شود، اما در حال حاضر این گذرگاه مرزی بسته شده و کارمندان آن تخلیه شده‌اند.

یکی از مقام‌های نظامی عراق اعلام کرد، بیش از ۲۰ تن از سربازان سوری که به سبب این درگیری به عراق فرار کرده‌اند به اداره اطلاعاتی ارتش تحویل داده و به بغداد فرستاده شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.