عربستان تهدید به ترک المپیک کرد

به گزارش منابع خبری، عربستان می گوید در صورتی در بازی ها می ماند که ‘وجدان شهرخانی’ جودوکار زن این کشور بتواند با روسری در مسابقات شرکت کند.

این جودوکار ۱۸ ساله یکی از دو عضو تیم زنان عربستان در المپیک لندن ۲۰۱۲ است که‌ فدراسیون بین المللی جودو اعلام کرده است نمی تواند با روسری مسابقه بدهد.

اکنون کمیته بین المللی المپیک جلسه اضطراری را با مقامات کمیته المپیک عربستان و فدراسیون بین المللی جودو تشکیل خواهد داد تا مانع از انصراف عربستان از شرکت در بازی ها شود.

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در این باره اعلام کرد: ما از ناخرسندی عربستانی ها مطلع شدیم و به همین دلیل نشست فوق العاده ای را برای حل این مشکل در دو روز آینده تشکیل خواهیم داد.

این مساله به دلیل ماه ها تلاش ‘ژاک روگ’ رییس کمیته بین المللی المپیک برای راضی کردن مقامات عربستان و حضور زنان این کشور در بازی های المپیک لندن، از حساسیت خاصی برخوردار است.

عربستان یکی از شروط خود برای حضور زنان را پوشش اسلامی آنها در جریان مسابقات قرار داده بود.

فدراسیون بین المللی جودو در حالی استفاده از روسری در حین مسابقات را به دلیل حفظ ایمنی بازیکنان ممنوع کرده است که فدراسیون های جودو در آسیا به زنان مسلمان اجازه داده اند، با حجاب در مسابقات شرکت کنند.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.