عربستان توسعه مسجدالحرام را آغاز نمود

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از مهر، برای حج تمتع سالجاری بیش از سه میلیون مسلمان از ۱۰۷ کشور جهان خود را به سرزمین وحی رساندند تا یکی از باشکوه ترین اجتماعات جهان اسلام در کنار خانه خدا شکل بگیرد.

با این وجود افزایش سالانه تعداد حجاج منجر به مشکلات متعددی همچون تراکم جمعیت در انجام طواف در اطراف کعبه می گردد که این معظل منجر به برنامه ریزی‌های تازه مسئولان وزارت حج عربستان سعودی برای توسعه بیت الله الحرام شده است.

بر این اساس کمیته توسعه صحن‌های شمالی مسجدالحرام وابسته به وزارت امور شهری و روستایی عربستان، نیمه ماه محرم، کار تخریب املاک و مستغلات در شش منطقه شمالی مسجدالحرام را آغاز می نماید.

در همین حال عکاظ  با انتشار یافتن گزارش تفسیریی، اعلام نمود: معاون شهردار مکه مکرمه و ناظر بر پروژه توسعه صحن‌های شمالی مسجدالحرام از تصویب ۳۰ میلیارد ریال سعودی برای پرداخت غرامت به مالکان املاکی که تخریب خواهد شد، خبر داده است.

به گفته این مقام سعودی تخریب این ساختمان‌ها و هتل ها پس از موسم حج امسال در چارچوب توسعه منطقه مرکزی آغاز خواهد شد.

عباس قطان اعلام نمود: در محل املاک و ساختمان‌هایی که تخریب می‌شوند، دو ایستگاه قطار احداث خواهد شد که اولین ایستگاه در صحن‌های جنوبی مسجدالحرام و دومی در حاره الساده در مقابل بیمارستان الولاده القدیم ساخته می‌شود.

وی تصریح نمود: همچنین مسجدالحرام از سمت شمال توسعه خواهد یافت که از ناحیه شعب عامر خواهد بود و تونلهای الملاوی با جاده مسجدالحرام به طور مستقیم مرتبط خواهد شد.

به گزارش تفسیری مهر، پروژه توسعه همچنین شامل احداث سه ایستگاه برای حمل و نقل عمومی در پشت اوقاف عبدالعزیز و دومی در محله البیبان و سومی در الغزه خواهد بود.

پیش بینی می گردد پروژه های توسعه منطقه مرکزی اطراف مسجدالحرام سبب ساماندهی بافت این منطقه و روان شدن ترافیک شده و تضمین می دهد که هیچ گره کور ترافیکی در آینده  ایجاد نشود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.