عربستان سعودی و افریقای جنوبی اقدام به سرمایه گذاری مشترک می کنند

به گزارش ایرنا ، ‘روزنامه فان ۲۴’ نوشت: روب دیویس تاکید کرد که دو کشور یک شرکت مادر تخصصی با حداقل سرمایه ۲۰ میلیارد رند ایجاد خواهند کرد.

براساس این گزارش ؛ این شرکت سرمایه گذاری مشترک (Sasah) همچنین سرمایه اولیه را برای انجام مطالعات امکان سنجی به منظور سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی در افریقای جنوبی و نیز معدن و پتروشیمی در عربستان سعودی تامین خواهد کرد.

براساس این گزارش، دیویس اعلام کرده است که عربستان سعودی با توجه به داشتن معادن طلا و دیگر فلزات تثبت شده بدنبال کسب فناوری و تجربیات افریقای جنوبی در زمینه های اکتشافی و معدنی است.

به گفته دیویس؛ عربستان سعودی همچنین بدنبال سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی در افریقای جنوبی با هدف تامین امنیت غذایی و نیز خلق فرصت های شغلی محلی است .

وی اظهار امیدواری کرد که میزان سرمایه گذاری عربستان سعودی در افریقای جنوبی در چند سال آینده به دهها میلیارد رند برسد.

افریقای جنوبی بدلیل داشتن معادن غنی و نیز زمین های کشاورزی مرغوب از کانون های مهم سرمایه گذاری در قاره افریقای به شمار می رود.

در همین حال این کشور برخوردار از تجربیات زیادی در زمینه اکتشاف و استخراج معادن و نیز در زمینه هایی چون فناوری اطلاعات می باشد.

براساس آمارهای اعلام شده تا سال ۲۰۱۰ میلادی میزان سرمایه گذاری مستقیم در افریقای جنوبی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است .

براساس امارهای یاد شده میزان سرمایه گذاری خارجی افریقای جنوبی در خارج از این کشور بیش از ۷۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۰میلادی برآورد شده است .در حال حاضر هر دلار امریکا معادل ۳/۸ رند افریقای جنوبی می باشد.

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۴۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.