عرضه آثار پاک رسانه‌ای در چهارمین جشنواره اتحاد

عرضه آثار پاک رسانه‌ای در چهارمین جشنواره اتحاد

جام جم آنلاین: دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی درباره بازار فیلم اسلامی که چهارمین دوره‌اش را برگزار می‌کند، توضیح داد: بازار فیلم اسلامی مرکزی برای تولیدات پاک در جهان است که طی چهار سال گذشته هم پیشرفت‌های خوبی داشته و امسال بیش از صد شرکت کننده در آن حضور دارند.

ششمین مجمع عمومی اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با شرکت ۱۰۱ شبکه و ۷۲۰ اثر از دوم تا چهارم مهر ماه امسال با شعار «رسانه‌های مقاومت، بیداری اسلامی تا پیروزی» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در نشستی که روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه برگزار شد، درباره شعار امسال رادیو و تلویزیون‌های اسلامی توضیح داد: بیداری اسلامی حرکت عظیمی است که نیاز به پشتیبانی و حمایت رسانه‌ای دارد تا در مقابل انحرافاتی که دشمنان طراحی می‌کنند مقاوم باشد؛ بر این اساس شعار امسال ما برای تداوم بیداری اسلامی تا پیروزی خواهد بود.

او ادامه داد: اجلاس ششم در سه روز برگزار می‌شود و دو موضوع اساسی در آن به بحث گذاشته می‌شود؛ موضوع اول آسیب شناسی جنبش بیداری اسلامی در منطقه ‌و موضوع دوم که اهمیت زیادی دارد جهان آینده و جایگاه امت اسلامی در جهان آینده است. چرا که جهان در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار دارد و تحولات جدیدی در آن رخ خواهد داد. بر همین اساس موازنه قدرت تغییر می‌کند؛ لذا رسانه‌های اسلامی باید آینده‌نگری داشته باشند و هوشمندانه برخورد کنند.

کریمیان افزود: موضوعات فرعی دیگری همچون بحران اقتصادی دنیا به خصوص دنیای غرب،‌ بیداری امروز در دنیا و حرکت‌های مردمی در اروپا و آمریکای شمالی و جنبش عدم تعهد از دیگر موضوعاتی خواهند بود که در طی دوران اجلاس بررسی خواهد شد.

دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی درباره بازار فیلم اسلامی که چهارمین دوره‌اش را برگزار می‌کند، توضیح داد: بازار فیلم اسلامی مرکزی برای تولیدات پاک در جهان است که طی چهار سال گذشته هم پیشرفت‌های خوبی داشته و امسال بیش از صد شرکت کننده در آن حضور دارند. جشنواره‌ای هم تحت عنوان جشنواره اتحاد برگزار خواهد شد که برعکس بازار فیلم اسلامی شرکت در آن آزاد نیست و مختص اعضای اتحادیه است.

او با بیان این‌که بیش از ۷۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده است و جشنواره رادیو و تلویزیون‌های اسلامی یک مانور رسانه‌ای بزرگ است،‌ گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی فرصتی است برای هم‌افزایی و همکاری و همکاری بین رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و تشکیل یک بلوک از رادیو و تلویزیون‌های اسلامی؛ در این چند سال هم کارها در بحث تولید برگزاری اجلاس‌های تخصصی و… به خوبی انجام شده است.

کریمیان تاکید کرد: این اقدام یک تحول رسانه‌ای است؛ یک قدرت رسانه‌ای در حال شکل‌گیری است و جهانی قدرت‌های استکباری سعی می‌کردند تک صدا باقی بماند با حضور جبهه‌های مقاومت تک صدایی‌اش به پایان رسیده و برعکس رسانه‌های استکباری به شفاف سازی پیام رسانی واقعیت‌ها اقدام می‌کند.

حضور ۳۵ کشور جهان

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در بخش دیگری از این نشست با اعلام این‌که حدود ۳۰۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور جهان در جشنواره شرکت می‌کنند و تعدادی از شخصیت‌های برجسته و تحلیل‌گران جهان اسلام نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

او همچنین در پاسخ به پرسشی، فیلم موهنی را که علیه پیامبر اسلام (ص) تولید شده را محکوم کرد و افزود: قطعا صهیونیسم جهانی پشت صحنه این فیلم موهن قرار دارد و هدفش گسترش اسلام ستیزی است تولید چنین فیلم‌هایی نشانه ضعف و زبونی آنها است چون اسلام به شدت در حال گسترش است و آنها فکر می‌کنند اگر بخواهند جلوی رشد آن را بگیرند باید چنین حرکت‌های ضد اسلامی انجام دهند.

شرکت بیش از ۱۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی

ابراهیم علی برزی ـ دبیر جشنواره ـ نیز درباره آثار شرکت‌کننده توضیح داد: بیش از ۷۰۰ اثر از ۱۰۱ شبکه رادیویی تلویزیونی در داوری‌های دوره چهارم شرکت داده شدند و کمیته‌های مختلف این آثار را بررسی کردند آثار شرکت‌کننده در دو موضوع آزاد و بیداری اسلامی در ۹ ساختار تلویزیونی و هفت ساختار رادیویی به جشنواره ارسال شده‌اند. سه کمیته آثار تلویزیونی رادیویی و اینترنتی نیز آثار را به داوری نهایی رساندند. این داوران از کشورهای مختلفی هستند.

محمد علی انوشه ـ مدیر بازار فیلم اسلامی ـ هم در صحبت‌های کوتاه گفت: حدود ۱۱۰ موسسه به بازار امسال آمدند. همچنین نزدیک به ۱۵۰ شبکه تلویزیونی مصرف‌کننده برنامه‌های اسلامی و پاک هستند و در این بازار شرکت می‌کنند.

انوشه کشورهایی مثل سوریه‌، انگلستان‌، کویت‌، بحرین،‌ مصر، ‌یمن، عربستان‌،عراق‌ و افغانستان را کشورهایی دانست که در بازار فیلم اسلامی شرکت می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.