عرضه اولین لپ‌تاپ HP با سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل

۱۸ام بهمن ، همکاران سیستم- شرکت HP اولین لپ‌تاپ Chromebook خود را وارد بازار جهانی کرد تا به‌طور رسمی وارد دنیای رایانه‌های قابل‌ حمل ارزان مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل شود.

این رایانه همراه که فعالیت‌های آن بر پایه اینترنت انجام می‌شود HP Pavilion ۱۴ Chromebook نام دارد و شرکت سازنده برای آن نمایشگر ۱۴ اینچی، حافظه داخلی جامد و پردازنده مرکزی اینتل را در نظر گرفته است. این محصول همچنین ۱۰۰ گیگابایت حافظه رایگان اینترنتی مبتنی بر سرویس Google Drive را به مدت دو سال در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این حافظه در شرایط معمولی ۱۲۰ دلار قیمت دارد.

شرکت HP با انتشار یافتن بیانیه‌ای توضیح داد که فروش این لپ‌تاپ از امروز در آمریکا آغاز شده و قیمت پایه آن ۳۳۰ دلار اعلام شده است.

لازم به ذکر است که Chromebook هم‌اکنون توسط دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ و ایسر به فروش می‌رسد و مبتنی بر سیستم‌عامل ویژه گوگل برای رایانه‌های شخصی ساخته می‌شود. این سیستم‌عامل بر مرورگر اینترنتی، سرویس‌های ویدئویی و نرم‌افزار‌های آنلاین گوگل از جمله ابزار واژه‌پرداز آن و… تاکید دارد.

شرکت HP که بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود، در نظر دارد در آینده مدل‌های بزرگتری از این رایانه همراه را با قابلیت‌های رقابتی وارد بازار کند.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.