عرضه اولین SSD با حافظه V-NAND سه بعدی توسط سامسونگ (ویژه مصارف تجاری)

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

آغاز تولید تجاری اولین حافظه سه بعدی V-NAND دنیا توسط سامسونگ…

همین هفته قبل بود که از آغاز تولید تجاری اولین حافظه سه بعدی V-NAND دنیا توسط سامسونگ گفتیم که تولید فضای ذخیره سازی بسیار بیشتر را در همین ابعاد فعلی امکان پذیر می سازد. حال به نظر می رسد که سامسونگ برای تجاری سازی این ایده، بسیار زود دست به کار شده و اولین SSD بر پایه این نوع حافظه را هم تولید کرده است.

سامسونگ روز قبل اعلام کرد که دو درایو SSD با ظرفیت ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت را آماده عرضه به بازار کرده است. البته این درایوهای ذخیره سازی برای کاربران عمومی تهیه نشده اند  و بازار هدف آنها سرورهای رده بالای تجاری می باشند که به دنبال ظرفیت بالا و قابلیت اطمینان حافظه های V-NAND می باشند.
اگرچه بسیار نباید سر خورده شده. زیرا سامسونگ وعده داده به زودی این حافظه های تازه را در رده کامپیوترهای شخصی و برای کاربران معمولی هم به کار گرفته و درایو های SSD حجیم ویژه آنها را نیز تولید می نماید. 
درایوهای SSD تازه سامسونگ متعلق به کلاس ۱۰ نانومتری بوده و در اندازه ۲.۵ اینچی تولید می شوند. کنترلر ارتباطی آنها هم از نوع SATA با سرعت ۶ گیگابیت در ثانیه است. البته سامسونگ هنوز چیزی در خصوص قیمت یا زمان آغاز فروش SSDهای تازه اش اعلام نکرده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.